Har bare spist ALT, alt for meget...igen

Jeg EEELSKER julen og al den hygge, som er forbundet dermed. Ofte er 'at hygge' at sætte lighedstegn med 'at spise'...Og holdt da op, hvor har vi hygget hér i juledagene ;o)

Juleaften stod på andebryster stegt på grillen samt hvide og brunede kartofler med rødkål og brun sovs (ikke 'sauce', men 'SOVS'...uhm!). Desserten var ris a' la mande med kirsebærsauce. Så dér spiste vi os den første pukkel til.

Idag har vi været samlet til julefrokost hos mine forældre. Dér spiste vi os så den næste pukkel til. Min kære mor er altid så bekymret for, om der nu er mad nok. Så hun laver liiige 'lidt' ekstra. Med det resultat, at der ville være mad nok til endnu en god julefrokost, når vi tog hjem...Og vi fik da også alle en lille madpakke med, da vi kørte ;o)
 



Når man sådan er samlet, hænder det jo også at snakken falder tilbage på 'gamle dage'. Idag kom vi bl.a. til at snakke om vores konfirmationer, og min mor fandt så fotomapperne fra min og mine søskendes konfirmationer frem. Fantastisk at sidder dér og bladre i billeder fra dengang. Jeg kunne ikke stå for billedet hér af min far og mig fra min konfirmationsdag 29. april 1984.


Endelig et billede af julestjernen på frokostbordet i nogle andre skønne farver end den traditionelle røde.

Og med dén siger jeg: Glædelig anden juledag. Kh. Anette

Kommentarer