Kort og tags - vintage style


Forleden aften fortalte jeg, hvordan jeg sad og stemplede løs som en anden 'Fru Stempelkvist' http://happymadedk.blogspot.dk/2013/02/fru-stempelkvist.html. Jeg lovede også at vise, hvad der kom ud af det...For det havde jeg absolut ingen idé om, da jeg gik igang.

Jeg har brugt noget 160 grams skitsepapir fra Søstrene Grene, og fik sværtet/stemplet 2 sider, som jeg så har anvendt til 2 tags, 3 kort og 1 omslag til kort.


 
 
Baggrunden er lavet med stempelsværte, som med vilje er påført lidt ujævnt for at få det slidte og vintageagtige udtryk.
 
 
Stemplerne er clear stamps fra KaiserCraft (http://www.thatscrafty.co.uk/acatalog/Kaisercraft_Clear_Stamps.html og et par af de snirkler, der er anvendt er nogle af de gode, gamle fra Panduro Hobby.
 


 
Efterfølgende er motiverne skåret ud og blevet monteret som det kan ses herunder. Alle sider er blevet 'krattet lidt op' med en hobbykniv, så de er blevet lidt flosset. Desuden er hjørnene afrundet med en hjørnepunch (small).
 
 
Dagens høst: 2 tags, 3 kort og 1 omslag til kort.

 
Et kort lavet med skabelon fra Sizzix. Kortet er i 3 lag (forside, side til tekst samt bagside skåret i kvistkarton). Målene er 12x10cm. Sommerfuglen er stanset ud med punch fra Martha Stewart (kan købes hos Panduro Hobby http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/30-Papir-Stempler/3050/305005/1/512992-Stansevkt-MStewart-somfugl).


 
Herunder omslaget til et kort. Det måler 15x15cm, så skriv en hilsen på et stykke karton på 14x14cm og stik det i omslaget. Så er det klar til at blive sendt afsted.


 
Herunder et dobbelt kort, så teksten kan skrives indeni. Det måler 15x15cm. Kantebåndet forneden fortsætter om på bagsiden. Motivet hér er stemplet med farven 'Burgundy' fra Panduro. En dejlig varm, rødbrun farve...synes jeg altså :o)



Endnu et dobbelt kort. Det måler 15x15cm. Denne gang i højformat, da fronten klappes op. Tallene er stanset ud med skabelon fra Sizzix http://www.sizzix.co.uk/product/656616/sizzix-bigz-alphabet-set-2-dies-serif-essentials-numbers.


 
Herunder de 2 tags, der er stanset ud med skabelon fra Sizzix http://www.sizzix.co.uk/product/656343/sizzix-bigz-die-tags-3. De vil nu også nemt bare kunne skæres ud i hånden, da alle snit er lige. De nederste kanter kan rundes med en hjørnepunch. Målene er 11x5cm. Den ene af de to tags er blevet 'toppet op' med en træperle (fra Søstrene Grene).


 
At sidde dér og stemple har nærmest været ren terapi. Jeg hyggede mig i hvertfald gevaldigt ;o) Og jeg kan mærke, at jeg ikke er helt færdig med at lege 'Fru Stempelkvist' endnu. Så det kan være, at der kommer mere fra samme skuffe én af dagene.
 
Jeg ønsker dig en super dejlig lørdag. Kærlig hilsen Anette


Kommentarer