DIY - grafisk kunst i en fart


Stærkt inspireret af nedenstående artikel fra magasinet BoligLIV (Nr. 4/2013, side 108/109), kastede jeg mig over dette lille (og nemme) projekt: Skab din egen grafiske kunst.

 
På mindre end en time var kunsten lavet og sat frem. "Smart i en fart",- det kan jeg li' ;o)

I artiklen fra BoligLIV er kunsten lavet i hånden med akvarelpapir og flydende tusch. Det lyder også enormt lækkert og tiltalende, men jeg valgte altså en endnu hurtigere løsning: PC'en og en cirkelpunch.

Jeg har cirkelpunches i flere størrelser, bl.a. den anvendte med en diameter på 2cm.
Så i grafikprogrammet lavede jeg 15 cirkler med en diameter på 2cm, fordelt på en flade svarende til størrelsen A5. 14 af dem blev sorte, 1 enkelt bare som outline og den sidste lavede jeg pink og kun i 1,5cm i diameter. - Den blev lavet mindre, så jeg ikke behøvede at være SÅ nøjagtig med placeringen af den udstansede cirkel. Synes, det ville se træls ud, hvis der tittede en kant ud under den udstansede cirkel.

'Kunsten' laves i InDesign.
 
Så er den printet ud...
 
...Og skåret i formatet A5.
 
Selvom jeg har BUNKER af papir og karton i alverdens farver, havde jeg ikke noget i neonpink. Men jeg fandt et stykke neonpink karton, som havde været brugt som mellemlæg i Bolig Magasinet...Dét ku' bruges! ;o)

 
 
Så blev min grafiske kunst monteret i en ramme, som jeg sidste sommer havde købt i en genbrugsforretning til under en 10'er.
 
 
 
 
Nu pynter den i vores gang på ét af de tre indskudsborde, jeg spraymalede sidste sommer.
 
 
Med ønsket om en rigtig dejlig torsdag.
Kærlig hilsen Anette
 

Kommentarer