Telegram til drengekonfirmation - twisted easel card

 
I morgen skal én af Amalies søde veninders storebror konfirmeres, og vi vil naturligvis forbi kirken og ønske ham og familien tillykke med den store dag. I dén forbindelse har jeg lavet dette kort.

Kortet er lidt sjovt, fordi det kan stå selv og derfor egner sig godt til et gavebord.
Hvordan kortet laves, kan du se lige hér.

Kortet kan også 'klappes sammen' og stoppes i en kuvert som alle andre kort. Det er først, når kortet åbnes, at man ser, at 'det kan noget'...at det kan stå selv.
Kortet måler 15x15cm.



Som det ses herunder, har jeg sat en lille lomme på indersiden af kortet, der lige passer til et par pengesedler.


For at undgå, at kortet 'skvatter sammen' på gavebordet, holdes det oprejst vha. noget pynt eller andet, der ligesom stikker op fra bunden. Hér er det den personlige hilsen, der er klæbet på noget karton og monteret med 3D-klæbepuder. På dén måde har kortet en kant, der holder fronten på plads.


Fodboldene har jeg skaleret op og ned i størrelse i PhotoShop så de lige passer i størrelsen til Fiskars Squeeze punch, som fås i forskellige størrelser. Hér hhv. 2½, 4 og 5cm.

 
Flaget/banneret på forsiden er lavet med én af mine framelits fra Sizzix.
 
 
Jeg er blevet godt tilfreds med resultatet, og jeg glæder mig til, at Amalie skal give ham det imorgen.
 

 
Kortet skulle jeg egentlig have lavet for nogle dage siden. Der endte jeg i stedet med at lave dette kort.
 
Med ønsket om en rigtig dejlig lørdag aften.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer