DIY - Kort med sjov åbning/låge og indvendig lomme


Jeg lovede i forrige indlæg, at jeg ville lave en DIY til kortet, jeg viste der, så det har jeg lavet og jeg håber, du kan bruge den.
 
Du skal bruge:
  • Ensfarvet karton (hér har jeg anvendt to forskellige farver ensfarvet)
  • Mønstret karton
  • Dobbeltklæbende tape
  • Skæremaskine ell. lineal og kniv
  • Falseben
  • Diverse pynt (hér har jeg anvendt knapper fra gemmerne, som er limet på)
Rigtig god fornøjelse :o)

Skær kartonen og fals jfr. mål angivet på nedenstående billede.
(De stiplede linier er dér, hvor der skal falses).

 
Hér er alle dele skåret ud og klar til at blive monteret.
 
Selve kortet set indefra med det store stykke mønsterkarton monteret.

Selve kortet set udefra med det lille stykke mønsterkarton monteret.

Selve kortet set med begge stykker mønsterkarton monteret.

Dobbeltklæbende tape sættes på inderkortet, som også monteres med mønstret karton.

Inderkortet har fået det mønstrede karton monteret.

Inderkortet monteres nu på selve kortet.

Inderkortet er monteret på selve kortet.

Hér kan du se princippet i kortet - den ene flap lukker over den anden.
 
Nu skal skrivefeltet og baggrundsstykket dertil monteres. Begge har fået dobbeltklæbende tape.

Skrivefeltet monteres.

Skrivefeltet er monteret på baggrundsstykket.

Nu skal skrivefelt med baggrundsstykke monteres i inderkortets højre flap.

Skrivefelt med baggrundsstykke er monteret på inderkortet.
 
Nu skal lommen til inderkortet samles. Bemærk, at der kun er dobbeltklæbende tape på halvdelen af den højre skrå side.

Lommen er samlet.

Bagsiden af lommen monteres med dobbeltklæbende tape. 


 Lommen monteres på inderkortet.
 
Så er lommen monteret på inderkortet.

Kortet er snart klar til brug.

Kortet kan selvfølgelig fint bruges som det er uden en masse pynt og tekst.


Men jeg valgte at dekorere en smule ved brug af stemplet tekst, knapper fra gemmerne og mærkater stanset ud med dies fra Taylored Expressions. Det mønstrede papir er en M E G E T gammel sag fra Basic Grey (Lime Rickey/Fruit Fizz). Det ensfarvede lyseblå er fra Panduro Hobbys basic pakker. Den off white er fra CCHobby. Alle kanter er sværtet med Tim Holtz Distress Ink (Weathered wood) fra Heidis Kreative Hule.






Og til dig, der holdt ud helt herned til ;o)...
 
Du ønskes en rigtig dejlig torsdag.
Kærlig hilsen Anette

PS! Jeg har tidligere lavet et tilsvarende kort efter NÆSTEN samme opskrift. Indlægget finder du hér.

Kommentarer

  1. 1000 TAK og velbekomme.
    Og velkommen herind på bloggen,- altid dejligt, når der kommer flere til.
    Ha' en dejlig aften. Kh. Anette

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.