DT-dag hos Heidis Kreative Hule - Et kort uden anledning


Selvom jeg laver MASSER af kort, så står jeg alligevel altid og mangler et kort, når jeg skal bruge det. Derfor har jeg denne gang lavet et 'kort uden anledning' i neutrale farver, som (formentligt) vil kunne bruges næste gang, jeg lige står og mangler et kort. Man kunne jo undlade banneren med svalen og istedet sætte et tal ind - og så fungerer kortet som et fødselsdagskort. Der kunne også indsættes nogle udstansede vielsesringe og det kunne bruges som et bryllupskort...?

Kortets udseende var ikke planlagt på forhånd, men blev til undervejs i legen med at prøve nogle forskellige ting af.


Kortet måler 15x15cm og er et dobbeltkort.

Tag'et er embosset med denne embossingfolder. Efterfølgende er det embossede sværtet med hvid sværte for at fremhæve mønstret. Først derefter har jeg stanset tag'et ud med die fra dette framelits sæt.


Det hvide stempeltryk er lavet med embossing ink og hvidt embossingpulver. At overfladen er blank kan fornemmes på billedet herunder, hvor kortet er skråtstillet i lyset.


Bladene er stanset ud i vellum med denne die. Blomsterne (som er mine yndlingsblomster p.t. og med i forrige indlæg) er denne her die. Kanterne er (ligesom på tag og bannere) sværtet med Frayed Burlap. Derudover har alle blomsternes blade fået et strejf af Wink of Stella Brush (clear). Endelig er der pyntet med halvperler i blomsterne samt lidt tilfældigt 'drys' over resten af kortet.

Bannerne med 'syninger' er dette sæt. Den fine banner med blondekanten er denne die.
Alle stemplerne er fra dette sæt.

Herunder lidt flere billeder af kortet.






Jeg håber, I har kunnet bruge kortet som inspiration og har fået lyst til at sidde og lege lidt med at få lavet nogle kort til kortkassen. Jeg er sikkert ikke den eneste 'kortmager', der altid selv står og mangler et kort på dagen ;o).

Med ønsket om en rigtig dejlig lørdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Super smukt og lækkert med så mange små fine detaljer ;O))

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK skal du ha Lisa.
      Og stort tillykke med DT-jobbet hos PTW. Ren win-win.
      Dejlig søndag til dig og dine.
      Kh. Anette

      Slet
  2. Svar
    1. Mange TAK skal du ha' Gitte.
      Dejlig søndag til dig og dine.
      Kh. Anette

      Slet
  3. Det er et rigtig smukt kort!
    God aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK skal du ha' Karina.
      Dejlig weekend til dig og dine.
      Kh. Anette

      Slet
  4. HVor er det smukt i en flot farve combo.... og så fuldender den sorte svale det

    God weekend, knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK for det søde Lissy.
      Jeg var faktisk temmelig meget i tvivl om svalen,- men er egentlig også ok tilfreds med, den kom på.
      Dejlig weekend til dig.
      Knus, Anette

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.