Pynt til håret - en anden måde at bruge papir og blomster dies på


Det er oplagt at bruge sine papirsblomster som pynt på kort, scrapbooking sider og lignende projekter. Men idag, hvor vejret nærmest viser sig fra den sommerlige side, tænkte jeg, at PAPIRSBLOMSTER I HÅRET kunne være en HELT anden måde at bruge dem på.

Jeg har tidligere lavet hårpynt med bl.a. papir og krympeplast. Idag er det bare en ny variant ;-).

Jeg har brugt alle 3 dies fra dette blomster sæt. Der fås også en større blomst i samme design. Den finder du hér. Blomsterne er stanset ud i min yndlingskarton (den så dejligt anvendelig til mange formål og stikker ikke helt af på prisen).

Blomsterne er formet/buet let henover en pen. Lagene er monteret med lim.
Efterfølgende lagt på en heat mat.
Så har jeg blandet vand og Perfect Pearls i en Mini Mister. Rystet det rigtig godt, og har sprayet det ud over blomsterne. Perfect Pearls giver på denne måde her en rigtig fin og let perlemorsagtig effekt. Det kan du bl.a. se på nogle af billederne længere nede.
Så er de blevet tørret med varmepistolen.
En halvperle er sat på.
Til sidst er blomsterne sat på hårklemmer.
...Vupti! Så er der fint pynt til konfirmation, brylluppet eller bare for sjov.

Herunder lidt billeder af hårpynten.





De kunne jo fint laves i alverdens friske farver og bare bruges til hverdag. Det er nok de små piger, der synes, det er sjovest ;-). Og blomsterne kan jo sagtens laves med punches, så de selv kan være med til at lave dem?!

Hva' synes du om, at man laver hårpynt i papir? Go or No go?

Med ønsket om rigtig dejlig SOLSKINS tirsdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer