Pausekort


I weekenden læste min mand og jeg en artikel i den lokale avis om, hvor vigtigt det er at give sig selv (sin hjerne) en pause imellem de mange forskellige opgaver, man håndterer ila dagen/ugen. Man er tilbøjelig til at RÆÆÆÆSE afsted fra den ene opgave til den næste. Travlhed med en masse forskelligartede opgaver, der skal løses 'NU'. Der skal hele tiden præsteres. I skolen, på jobbet, i familien osv. Og mange gange får man sig måske først kastet på sofaen lige før man egentlig burde være hoppet i seng. Og mange gange med sætningen "Hvor Søren blev den dag lige af?".

Jeg tror såmænd ikke, vi har mere travlt end 'alle andre'. Og artiklen er jo heller ikke ny læsning/ny viden. Men nogle gange tror jeg, det er sundt at stoppe op og huske på, at der også liiiiiige skal være tid til at koble fra. Og da min mand faldt over artiklen, som vi begge fik læst, blev vi enige om, at vi skulle være bedre til at stoppe op, trække vejret og snuppe en pause.

Det har vi så begge to glemt alt om siden :D. Så det var først, da min mand spurgte mig i morges, om jeg egentlig havde husket at holde pauser, jeg bestemte mig for, at "i dag skulle det være". Og det resulterede i dette 'pausekort' ;-).






Det var rigtig hyggeligt at lave. Dejlig musik i højttaleren, en god kop kaffe og så ellers bare dette lille, nemme kort i tankerne. Og det blev, som jeg havde forestillet mig. Let, lyst og piget.

Men samtidig er jeg også en skovl! For jeg får lynhurtigt dårlig samvittighed (over at have siddet og 'leget' i stedet for at lave alt det andet, der SKAL laves ifm. at være selvstændig). Og nu ovenikøbet også brugt tid på at lave et blogindlæg. Det bliver da også værre og værre :D.

Materialelisten:
Hvidt karton til kortbase
Design ark fra 13@rts.
Tekststempel fra Dixi Craft (som jeg har designet)
Kjole die fra By Lene Design
Nuvo Drops fra Tonic Studio
Brun sværte fra Memento
Watermark Stamp Pad (embossingsværte, som anvendes inden påføring af farvet sværte for at binde farven til stemplet)
Spectrum Noir (på bånd og sløjfe på kjolen)
Fantastisk lim (tyndtflydende og hurtigttørrende - men stadig til at styrre)

Nå - søde følgere. Jeg er sikker på, mange af jer kan nikke genkendende til mine tanker.
Nu vil jeg kaste mig over næste opgave på dagsordenen. Jeg har nydt mit 'frikvarter' (altså når den dårlige samvittighed ikke lige poppede op), og vil være bedre til at snuppe en pause i ny og næ.

Jeg håber, I har kunnet bruge billederne som inspiration.

Med ønsket om en rigtig dejlig torsdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Det er blevet super flot....og ærligt, jeg snupper nok noget af ideen, for jeg kan godt lige bruge sådan et :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK Jette - Og du skal være SÅ velkommen til at lave en 'copy - paste' ;-)
      Knus og god aften til dig.
      Kh. Anette :)

      Slet
  2. Smukt kort. Og du har helt ret... man skal huske at finde tid til det, som gør én glad. Det giver også mere overskud til alle pligterne :-) God aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK Annette :)
      Det har du ret i - og snuppede derfor også tid til endnu et hurtigt blogindlæg igen i dag ;-). Kh. Anette

      Slet
  3. Det så rigtigt...og et smukt pausekort du fik lavet

    God weekend til jer

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK søde Lissy :)
      Også rigtig god weekend til dig og dine.
      Knus, Anette :)

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.