Blomster og bryllup hører sammen...

I sidste uge så jeg en video med kort-guru Jennifer Mcguire. Hun lavede en variation over gate-fold-kort, som hun kaldte stamp-fold. Jeg vidste med det samme at det var sådan jeg ville lave et bryllupskort. For præcis beskrivelse linker jeg til hendes forklaring, men helt kort er basen et kvadratisk kort med samlingen opad. På bagsiden limes de to vinger/sidepaneler, og for pæn afslutning limes et lidt større stykke karton bagpå.


Jeg brugte et stort hortensia stempel. Jeg har desværre ikke dét fra Altenew - men efter min bedste overbevisning kan den ene fint byttes ud  med den anden.


Desuden har stemplet fra Altenew den fordel at det er et lag-på-lag stempel - i fald du ikke er fan af at favelægge.


Jeg stemplede, afmaskede og embossede på det lækre og kraftige papir fra Ranger. Jeg gik først over motivet med vand og dryppede derefter forskellige farver fra Distress ink- linjen i blomster og blade. Jeg lod farverne blande sig selv og herefter luftørre. Til blomsterne brugte jeg blå, lilla, lyserøde nuancer. Til bladene grønne nuancer.


Da panelerne var tørre håndklippede jeg dem, og lod en lille hvid bort være langs kanten. Inden jeg monterede kortet, kørte jeg min Versamark inkpad rundt langs kanten af det hvide panel, og dryssede samme guldembossingpulver på. Så blev der en "tilfældig" kant som rammede det pænt ind - og matchede blomsterne.


For at lave en pæn lukning lavede jeg et mavebælte af vellum. For at signalere bryllup limede jeg, udover "Hjertelig tillykke"ringene på som er stanset i guldkarton.


Når "blomsterflapperne slåes til side er der et brudepar samt dato - lavet med de lækre tal der følger med Tim Holz sidekick. Desuden brudeparrets navn (disse er sløret da kortet ikke er givet væk endnu). Hér lavet med noget fra mine gemmer. Men kan laves med såvel stempler som dies. Fx. disse fra Craft emotions


Når denne side flappes op, kommer man ind til siden, hvor man kan skrive sin hilsen. For ikke at lave den helt bar,valgte jeg at bruge et af stemplerne fra Altenews sæt Celebrations. Guldembossede på hvidt karton og klippede ud i hånden.


Som en allersidste lille detalje er der på bagsiden af mavebæltet en bil med raslende dåser. En die jeg lånte af en veninde. Anette har en lignende i shoppen. Jeg guldembossede de små raslende dåser. Det ser fint ud synes jeg.


(Min mand mener godt nok ikke der er nogen som helst der kigger bagpå :-) :-) Og måske har han ret. Men jeg ved, jeg ikke er den eneste der synes den slags små detaljer er hyggelige)

Jeg håber du blev inspireret - som jeg blev det af Mrs Mcguire.

På gensyn - Anne-Mette/gallerilarsen



Kommentarer