Et kulørt sæt kort...

Jeg skulle for nylig bruge en lille ekstra-gave til min mor, og tænkte at et lille sæt fødselsdagskort kunne være en idé. Jeg havde set en idé på You Tube, som jeg synes fint kunne bruges her.


Jeg brugte det kraftige papir fra Ranger og flere sæt sværter fra Altenew. Det er flotte farver, som i sæt af 4,er sat sammen så de går fra lys til mørk - i flot farvekoordinering. Jeg stansede 4 paneler ud med en die fra Crealies med stikninger. det giver en pæn afslutning synes jeg.


Jeg sværtede arkene i tre forskellige nuancer på hvert ark, hvorefter jeg kørte en meget våd pensel over kort panelet, startende oppefra. KUN en gang så jeg ikke arbejdede for meget med det. Lod dem tørre (den del går hurtigt lige nu :-) )


Jeg udstansede forskellige blade i mosgummi og monterede på mine akrylblokke med lidt dobbeltklæbende tape.( Det kunne fx. være disse fra Sizzix, eller disse fra Precious Marieke . Eller disse fra Marianne Design, som ville give et helt andet udtryk. Man kunne osse bruge noget andet end blomster.... fantasien sætter grænsen :-) )


Så stemplede jeg løs; startede fra bunden med lys sværte og arbejdede mig opad. Jeg stemplede 1. og 2. generation med sværten og lod motiverne overlappe hinanden for masser af lag og dimension. Som ma kan se på billederne stemplede jeg osse forneden på panelet med lidt af de mørkere farver.


Da jeg synes panelerne var færdige gik jeg på jagt i gemmerne efter stempler og dies som kunne kombineres. Jeg brugte blandt andet dette stempelsæt fra Dixi Craft, dies fra Dan dies og endnu en fra Dixi craft. Desuden et par dies fra gemmerne. Derudover brugte jeg hvid embossingulver fra Stampendous.


Jeg monterede de færdige paneler med mosgummi bagpå (der kan fint bruges alm. 3 d puder) og på en hvid kortbase.


Mon I osse får lavet et kort hist og pist - trods sommer og varme? :-) :-)

Tak fordi I læste med....

På gensyn - Anne-Mette/gallerilarsen


Kommentarer

  1. Super flotte kort, og en kanon god idé at bruge mosgummi til at stemple med. Det skal helt sikkert afprøves :D

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.