Et julekort med diecuts

Hejsa, Jytte her.

Dagens kort fra mig er pyntet udelukkende med diecuts. Stilen er ren og enkel - og farverne traditionelle for julen: hvid, guld, sølv og en gnist af rød.

Mellem nyhederne fra uge 46/47 var de smukkeste kartonark - både en lækker serie med dryssefri glitterkarton og det flotteste matte karton i bl.a. rødt og guld. Jeg var selvfølgelig nødt til at afprøve begge dele - og WOW, hvor er det bare smukt og let at arbejde med.

De smukke diecuts er limet på hvid linnen karton, som har en flot struktur. Gør bare kortet liiige en tand mere lækkert.

Jeg har brugt et stykke af det smukke glitterkarton som matte. Det giver en virkelig lækker ramme om kortet.


Nogle vil mene, at man ikke kan blande sølv og guld, men det synes jeg absolut godt, man kan. Selvom de små stjerner er pænt detaljerede, havde jeg ingen problemer med at skære dem perfekt ud i glitterkartonet.


De microfine, små hjerter i rødt giver kortet lidt varme og julestemning.


Jeg har brugt følgende materialer:
Karton, snehvid A4 (som kortbase)
Linnen karton, hvid
Craft Consortium, Glitter Card - Champagne
Craft Consortium , Glitter Card - Silver
Guldkarton, Tonic Studios - Craft Perfect - Mirror Card - Honey Gold
Rødt karton, Tonic Studios - Craft Perfect - Mirror Card - Scarlet Organza
Krans - DixiCraft MD0134
God Jul - Simple and basic - God Jul
Stjerner - Crealies, CLDD48
Microhjerter - My Favorite Things - Deer Love
Lim - Nuvo - Deluxe Adhesive

Mange kreahilsner
Jytte

Kommentarer

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.