Konfirmationskort til penge eller gavekort


 Forårets konfirmationer er begyndt rundt omkring i landet. Så der laves kort og telegrammer i stor stil indenfor vores hobby. Jeg skal selv have yngstemand konfirmeret i år. Dertil har forberedelserne været i gang længe. 
Til i dag har jeg lavet 2 kort til gavekort eller penge. Et feminint og et maskulint.

Maskulint kort:
Dette er et A5 telegram, der måler 14,8x21cm. 
Kraftkarton A4 foldes
Sort karton 14,3x20,5cm
Mønsterkarton 13,8x20cm kanterne flosses eller sværtes

Til højre har jeg lavet en flap, der kan trækkes ned, hvorunder der gemmer sig et gavekort. Der kunne også gemme sig kontanter, så ville jeg erstatte teksten Gavekort med Tillykke i stedet.

Her ses opbygningen af pynt. Stjerner er limet på resten er sat på med skum/3D-puder.

Til højre på designpapiret har jeg brugt zipper dien på mønsterpapiret. I det sorte karton, der skal sidde derunder, har jeg skåret sprække til gavekort(se næste billede). Når du limer det sorte karton fast på kortbasen(kraft), skal du huske, at der skal være en lomme, hvor gavekortet skal sidde.

Jeg har endnu ikke limet designpapiret fast i højre side. Det gøres langs kanten, 
når gavekortet er sat ind på plads. 
Husk der ikke skal lim på den flap, det er meningen, der skal åbnes for at komme ind til gavekoret.

Til det maskuline kort har jeg brugt disse materialer:

Designpapir/karton:

Dies:
Headphones fra gemmerne alternativt kan denne bruges Dixi Craft
Stjernedie

Feminint kort:
Dette kort måler 12,5x17,5cm. Kortets forside har jeg delt i 2. De 2 flappper kan så åbnes hver for sig. Venstre flap måler10x12,5cm og den højre måler 7,5x12,5cm.

I bunden af den højre flap har jeg lavet en magnet-lukkemekanisme, der er gemt under designpapiret. Da der bag denne flap skal gemme sig penge eller et gavekort, synes jeg det er vigtigt, at den er lukket godt til, så værdierne ikke falder ud.

Her ses pyntet på kortet.

 Her er begge flapper åbnet. Designpapiret indeni måler:
Venstre flap: 9,5x12cm
Højre flap: 7x12cm
Til hilsen og penge/gavekort: 12x17cm
5,5cm fra bunden og ½cm fra højre side på sidstnævnte stykke har jeg lavet sprækken til 
penge eller gavekort. 
Sprækken måler 0,5x6cm
Husk at der kun skal limes i kanten nedenfor sprækken, så der bliver dannet en lomme til 
kortets indhold.

Her er flap med magnetluk åbnet.

Her kan man skrive sin personlige hilsen til konfirmanden

Til det feminine kort har jeg brugt flg. materialer:

Designpapir/karton:

Dies:

 Pynt:
Blomster og bånd fra gemmerne


Jeg håber, du kan få glæde af inspirationen i dette indlæg. 
Ha' en skøn weekend
Scraphilsner fra

Anne-Mette

Kommentarer