Et par kort med få materialer


De fleste af os erfarne scrappere har nok mange, lækre materialer - og det kan måske virke lidt overvældende for en nyscrapper. Men lad mig slå helt fast, at man sagtens kan lave lækre kort med få materialer.

I dag har jeg lavet 2 kort, som hver især kræver få materialer. 

Det feminine kort er lavet med en enkelt die, et ark hvidt karton, et tekststempel, lidt restepapir og nogle halvperler. Meget enkelt og fint i både farver og opbygning. Super sødt og meget feminint, synes jeg selv. Materialeliste ses til slut i indlægget.


Det maskuline kort er også lavet helt enkelt og uden ret mange materialer. 1 ark mønsterkarton, "restestykker" af sort/sølvgrå karton i forskellige strukturer, 2 dies og nogle rhinsten.

Jeg har valgt et stykke mønsterkarton, som er hvidt på bagsiden, så der kan skrives indeni kortet. De enkle detaljer på kortet er lavet lidt råt i stilen - f.eks. synes jeg rhinstenene fungerer rigtig godt på kortet - og leder tankerne hen på rå nitter.


Materialer

Til det feminine kort:
Alexandra Renke die, Magig Poppy
Hvidt Linnen karton
Halvperler, Creme Caramel i 3 mm. og 5 mm.
Simple and basic stempelsæt, SBC002
Restepapir fra gemmerne

Til det maskuline kort:
Alexandra Renke karton, Dark Petrol
Gunmetal karton, virkelig lækker og skinnende karton
Halvmat, sort karton
Sort Linnen karton
Simple and basic dies, SBD003 (mit personlige favoritsæt)
Simple and basic tillykke die, SBD045
Rhinsten, antiksølv 5 mm.

1000 tak fordi du kikkede med herinde.

Rigtig god og kreativ dag til dig,

Jytte

Kommentarer

  1. Det er igen fede kort Jytte. Det maskuline er så flot og enkelt. Passer perfekt til en mand

    SvarSlet
  2. Dejligt at der er lidt til os nybegynder :)

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.