Advent og Hotfoil Pen


Så blev det igen min tur til at lave lidt inspiration og jeg har denne gang valgt at vise 2 måder at lave advents suprise på. Om det er til de lidt større børn/børnebørn, din mand/kone eller en kær ven ja det er helt op til dig.


Derudover har jeg indkøbt den nye foil pen fra We R Memory Keepers. Nedenfor har jeg lavet et langt slimecard, hvor jeg har skrevet med foil pen og ja ja bevares har ikke den pæneste håndskrift, men personligt det er det i hvert fald ;-)

Materialeliste er nederst på siden.



Her på de 4 øverste billeder ser i 4 Tags lavet med små lommer. Jeg har brugt de store tal fra Simple and Basic og standset dem ud i henholdsvis guld og sølv. 
Lommerne er fra Elizabeth Crafts side kick serie.







På de 4 ovenstående billeder har jeg så lavet sammen fremgangsmåde med lommerne men blot lavet på et stort slimecard. Jeg har forlænget dien idet kortet er lavet i fuld bredde af et 30x30 ark og foldet dette på midten, er så skåret af så bredden er 10,5 cm ( 30 x 10,5 cm). 
Her her jeg så brugt foil pen og skrevet på lommen og jeg har lavet 4 små breve, som er lagt i med kærlige hilsner i form af et café besøg, en tur i bio, en hyggeaften med film og god mad og sidste hilsen er en gave som hun kan hente i hendes cykelkurv i garagen. Kun fantasien sætter grænser.

Nedenfor viser jeg hvordan jeg har forlænget dien:


Tapen nederst på den smalle del af dien er starten hvor jeg kører dien igennem standsemaskinen og stopper så hvor tapen sidder på den lange side af dien.



Rykker så dien således, at du starter med at køre igennem igen, hvor du havde tapen i siden og fortsætter så til enden som du normalt gør når du kører en die igennem dog skal du være varsom med ikke at starte ved kanten forneden da du så skærer stykket over.



Ved brug af foil pen er det vigtigt at stramme sit folie godt ud som vist på billedet ovenfor.



Lad din pen varme om ca 5 min inden du skriver men så er det bare at komme igang og der er mange muligheder.  Søg evt. div. videoer på youtube. Skriv foil pen, der fandt jeg mange gode tips.



Se lige, det giver så mange muligheder for at lave et meget personligt kort og du kan også lave rammer og meget meget andet. Beklager min håndskrift, forsøgte at lave en video men kunne ikke få lov at ligge den ind.

Se nu lige her, er helt høj, har brugt foil pen og lavet mine initialer på mit mobilcover.
Den skriver helt fantastisk på læder.



Materialer:

Dies:  SBD092 - SBD090 - SBD098 - SBD084 


Stempler:  SBC030 - SBC080

Karton Alexandra Renke:  10.900 / 10.758 - 10.895/ 10.451 - 10.789 (har brugt en rest af en anden) -  10.1463x  - creme 2351

Foil: Foilpen 661015 men 661077 kan også anbefales 
Foil GLF-011 har brugt den matte guld.


Dots: SBA007



Det var en hel roman at komme igennem (sorry) men håber det har givet jer et smil på læben og ikke mindst lyst til at afprøve mine ideer og især at få købt den skønne pen og selv afprøve det.

God week-end.
Jonna











Kommentarer