'Fra Skrot til Slot', eller bare: 'Fra Skrot til...?'


Håber, I alle er kommet godt og sikkert ind i det nye år og så småt er ved at genfinde hverdagen igen.
Igår var min første dag tilbage på jobbet efter næsten 2 ugers juleferie(!). Og selvom det var skønt at komme tilbage til kollegerne og opgaverne igen, så sov jeg bare ekstra godt i nat. Dét der med at få stillet det indre ur fra ferie til hverdag tager bare længere tid, end når det er fra hverdag til ferie ;o)

På jobbet er vi p.t. igang med en større flytning af vores kontorer, hvilket bl.a. betyder nye skriveborde til os alle. Derfor er mange af de gamle skriveborde smidt i knuseren som skrot. I forbindelse med oprydningen og udryddelsen af det gamle inventar fandt jeg nogle træklodser, som har været brugt som opklodsning under nogle af de skriveborde, der ikke havde hæve-/sænkefunktion.

Træklodserne måler hver 14x14x5cm, og med brug af akrylmaling, maskingtape, pensel, svamp og stencil, kom der i første omgang et lille ikon/billede/maleri (you name it) ud af det.






 

For mig har det været sjovt at lave noget ud af noget, der egentligt har været brugt som noget andet engang. Samtidig har det en relation (til mig), fordi det kommer fra min arbejdsplads. Tallet '98' står for årstallet '1998', som er dét år min mand og jeg blev kærester, og derfor siger mig noget, når jeg kigger på det. Det (tallet) siger med største sandsynlighed ikke min mand ret meget, da jeg er sikker på, at han ikke husker en meter om, hvilket årstal, vi fandt sammen. Men det er sikkert sådan en 'mandeting'...Og er egentligt også uden betydning, når bare man har det godt ;o)

Og hovsa! - Der sneg sig også noget neon ind dér. Ligesom der gjorde hér http://happymadedk.blogspot.dk/2012/12/halskder-med-neonsnre.html. ...Hvad skal det ikke ende med?

God weekend
Kh. Anette

Kommentarer