Slimline bryllupskort med vellumkuverter

 I dag vil jeg vise jer lidt inspiration til bryllups- og sølvbryllupskort. Det er højaktuelt i tiden både pga. årstiden, men i særdeleshed også fordi mange særlige begivenheder er blevet udsat grundet Covid-19 det seneste år til halvandet år. 

Jeg er helt vild med den nye designpapir serie Harmonie fra det franske brand Mes P'Tits Ciseaux. Det er denne serie, jeg har brugt til nedenstående kort. Alle har tilhørende vellum kuverter. Samtidig har jeg brugt Slim Wonky Window Frame og Slim envelope die til alle disse kort og kuverter.

1. kort til bryllup:
Her har jeg brugt mat rosegold karton i kombination med designpapiret.







2. kort til bryllup:
Her har jeg brugt blankt rosegold karton i kombination til designpapiret. Beklager at det er vanskeligt at tage gode fotos af kort med det blanke karton. Jeg håber, det går.











Kort til sølvbryllup:

Jeg har også lavet dette kort til et sølvbrudepar. Jeg har brugt mat sølvkarton til dette kort. De små hvide hjerter er "affaldet" fra hjertekrans-udstansningen.












Den lækre Slim Wonky Window Frame die passer så fint til disse kort, da rubrikkerne giver mulighed for at indsætte tal, årstal, dato, initialer eller navne.

Som det fremgår af billederne, har jeg valgt at gøre kuverterne lidt mere festlige ved at lave en prægning med dobbelt hjerte nederst på forsiden. Min tanke er, at jeg kan lime initialer på brudeparret i disse hjerter for at gøre kort og kuvert mere personligt. 

Samtidig har jeg valgt at fastgøre et stykke dobbeltsidet designpapir i kuverten, så den bliver lidt mere festlig. Efter kuverten er limet sammen, har jeg skubbet designpapiret ned i kuverten. På "bagsiden" af karton har jeg sat en lille klat lim i begge sider foroven, så den kan hæfte på kuverten og ikke følger med kortet, når det tages op af kuverten.

Jeg har brugt flg. materialer:

Dies:

Øvrige materialer:

En kraftig hvid basiskarton
Hampsnøre natur

Jeg har fået spørgsmål til, hvordan jeg limer vellum kuverterne sammen. Jeg bruger bogbinderlim i en lille limflaske med spids tud. Når limen er tør kan limningen let anes, men det er langt mindre synligt end dobbeltklæbende tape. 

Her har jeg kommet en tynd stribe lim på de 3 sider.

Her er kuverten limet sammen, men limen er endnu ikke tør.

Her ser I bagsiden af kuverten med den lyserøde baggrund. Det er den kuvert, jeg har lavet til det 1. kort i dette indlæg. Håber I her kan se, hvor "synlig" limningen er. 
Jeg kan sagtens leve med resultatet, og jeg er ret sikker på modtageren overhovedet ikke bemærker limningen, medmindre vedkommende selv er scrapper/kortmager😉😉😉
Om der findes en helt usynlig lim, ved jeg ikke. 


Man behøver ikke altid at opfinde den dybe tallerken, når der laves kort. Hvis jeg har fået lavet et kort, jeg er ret godt tilfreds med, så overvejer jeg, om kortet kan drejes 90° og laves med det samme design. Oftest kan det sagtens lade sig gøre, hvilket I ser ovenfor. Jeg lavede de viste kort i dette indlæg samtidig med nedenstående guldbryllupskort, som I nok har set på de sociale platforme for en uges tid siden.


Dette var lidt inspiration med nogle af de nye dies i Simple and basic serien og så selvfølgelig også dies af ældre dato. De harmonerer rigtig godt sammen. Vil ønske jer alle en rigtig dejlig weekend og tusind tak for jeres besøg her på bloggen.

Varme scraphilsner fra 

Anne-Mette Fredberg





















Kommentarer

  1. Lækre kort. Jeg ville gerne have set bagsiden af kuverten, og hvordan du har klaret lim-er-synligt-på-Vellum, da jeg kan se at du ikke har brugt den metode jeg selv har regnet med at bruge :-)
    (Ja, jeg er en konstruktionsnørd)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ann. Tusind tak. Beklager jeg slet ikke havde tænkt på, at vise bagsiden. Jeg har opdateret indlægget, så min fremgangsmåde nu fremgår med beskrivelse og billeder.

      Slet
    2. Tak for opdateringen, og det er vel kun når man har nørdet med det, man er så optaget af en detalje på bagsiden ;-) Man har kunne få en tape på dispenser specielt til Vellum, men jeg fornemmede at den ville være for uraffineret til dit projekt.

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.