One layer card - Vintage Roses - Leg med lag-på-lag stempler


I lørdags havde jeg en krea-date med en veninde. Vi elsker begge to at arbejde med stempler, så timerne blev brugt i selskab med Altenew stempelsættet 'Vintage Roses' og så vores MISTI'er ;-).
Hanne, som min veninde hedder, havde set dette kort på Pinterest (også vist med billede længere nede), som kunne være sjovt at lave.

Kortet, der var udgangspunktet, var farvelagt på water colour paper med Distress Inks og efterfølgende markeret op med vandfarveblyanter (beskrivelse af fremgangsmåden findes på Pinterest - se link ovenfor). Jeg er jo tilhænger af, at noget er 'smart-i-en-fart', så teknikken lå ikke til højrebenet for mig ;-). I stedet valgte jeg at bruge de små stempelsværte kuber fra Altenew på stempelpapir, og så skulle vi se, hvor forskellige vores kort efterfølgende ville tage sig ud, når nu teknikkerne var forskellige.

Vi syntes selv, det var ret sjovt med sådan en stempel-leg. Og aldrig før har vi været så hurtige til at få lavet et kort :-D. Vi var jo spændte på at se, hvor forskellige kort vi endte med at have ;-).

Og de kom til at se sådan ud:


Og udgangspunktet så sådan ud: 


Har du endnu ikke prøvet at lege med 'lag-på-lag' stempelsæt endnu, så er der på YouTube en masse gode videoer, der viser, hvordan netop 'Vintage Roses' kan bruges. Klik hér.

På kortet dækker den store rose delvist den lille. Der er også noget af bladene, der ligger gemt bag roserne. For at kunne lave den effekt, har vi med masking papir dækket den store rose af, da den lille rose skulle laves. Da bladene skulle laves, måtte vi dække begge roserne til.

Masking papir klistrer ganske lidt (lidt ligesom de gule post it notes) og er ganske tyndt.
Et stempelaftryk af rosen motiverne er lavet på masking papiret og efterfølgende klippet ud.

Bagsidepapiret på masking papiret blev pillet af og lagt ovenpå det stemplede motiv, som nu skulle dækkes til, så der ikke kom aftryk af bl.a. den lille rose eller blade på den store rose (som vi startede med at lave).

Her finder et link til YouTube, der bugner af gode videoer, der viser, hvordan man kan opnå flotte resultater vha. masking teknik.

Herunder lidt flere billeder af det kort, jeg fik lavet (har desværre ikke andre billeder med Hannes kort på...sorry).





Materialelisten til det kort, jeg lavede (det øverste kort) kommer herunder:

Vintage Roses stempelsæt
'One awesome person' fra dette stempelsæt
Red Sunset sværter
Green Fields sværter
MISTI *)

*) Der er jo også kommet disse stempelværktøjer på webshoppen:

Pailetterne havde min veninde ;-).

Med ønsket om en rigtig DEJLIG onsdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Det blev nogle super smukke kort, selv om de ikke lige var smart i en fart kort 😉
    God weekend , knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK søde Lissy :)
      Nej, den kategori kunne de vist ikke gå under ;-). Men hyggeligt var det nu alligevel at lave den slags kort.
      Dejlig torsdag til dig.
      Knus, Anette

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.