Gaveæske vejledning

I dag vil jeg vise jer denne gaveæske til en stor Ritter Sport(145g.) lavet med Envelope Punch Board.
December måned er en skøn tid på året, hvor jeg holder meget af at glæde de dejligste mennesker omkring mig. Jeg elsker at kreere indpakninger til små overraskelser/lækkerier og synes, det er skønt, at se glæden hos modtagerne. Det er lønnen i sig selv.




Forleden var jeg sammen med en flok skønne piger i lokalområdet, og aftenens tema var gaveæsker til Ritter Sport chokolade. Jeg fik lavet et par stykker og blev inspireret til at lave æsker i andre størrelser vha. mit WRMK Envelope Punch Board.
På nettet har jeg fundet en udmærket vejledning (dog på Tysk). 
Du finder den her: Janas Bastelweg. Der findes sikkert mange andre vejledninger.
Man skal bruge målene på det objekt, man gerne vil lave en æske til. Vha. formlen kan man hurtigt finde frem til str. på det karton, der skal bruges til æsken. Samtidig kan man beregne, hvor der skal punches og scores.

Gaveæske til en stor plade Ritter Sport.
Jeg laver æsken i Neenah kraft karton. Forsiden pyntes med mønsterpapir og mavebæltet laves ligeledes i mønsterpapir og pyntes. Jeg har brugt mønsterpapir fra Studio Light.
Kraftkarton måler 20,5x20,5 cm
Mønsterpapir forside 11,1x11,1 cm
Mønsterpapir mavebælte 6,5x30 cm

Æsken:
Kraftkarton skal punches og scores ved 9,0 og 11,5 cm på alle 4 sider.



Den lille tap bruger jeg til at guide mig, så jeg er sikker på karton er placeret rigtigt.


Spidserne afrundes på dit Punch Board eller andet værktøj til samme formål.

Det foldes i score-linierne.

Der klippes ind til inderste scorelinie i top og bund. Pilene viser, hvor jeg har klippet.


Bunden limes først sammen (de 2 små firkantede flapper). Nu lægger jeg chokoladepladen ind i "æsken", da det så bliver lettere at få limet æsken sammen, så den bliver lige.
Dernæst limes de 2 side-flapper sammen og til sidst limes bundflappen fast.

Alle kanterne har jeg sværet med Distress Ink: Pumice Stone
Mønsterpapiret sværtes ligeledes og limes på.

Mavebæltet:
Papiret scores på det lange led ved 7,5-9,3-21,0-22,8cm
Der foldes i score-linierne og det lægges rundt om æsken. På bagsiden limes mavebæltet sammen. Hvis du synes, der er for stort et overlap, tilpasser du det bare, inden du limer sammen. Herefter sværtes og pyntes mavebæltet efter ønske.























 Mavebæltet set lidt fra siden:

Til Pynt har jeg brugt:
Dies:
Blomsten (Poinsettia) er lavet i Foamiran.


Efter jeg har lavet denne æske, har jeg fundet en anden vejledning til udregning af målene. Det er meget lettere, da man bare taster målene ind i et skema, og målene beregnes herefter. Du slipper for selv at udregne en formel ;-) Den findes her: Crafty Owl Box Buster.




Håber du har kunnet bruge dette til inspiration og tak for dit besøg her på bloggen.
Ha' en dejlig weekend.
Scraphilsner fra


Anne-Mette







Kommentarer

  1. Hold op hvor er den æske flot og lækker :D

    SvarSlet
  2. Super flot æske du har lavet.

    SvarSlet
  3. Super lækker æske �� Det er så hyggeligt at kunne lave sådanne små overraskelser ☺️����

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak😊 Ja det er rigtig hyggeligt at lave æsker mm. til små overraskelser. Og dejligt når modtageren bliver glad for gaven😊

      Slet
  4. Så lekker esken ble - nydelige papirer og pynt :))
    Takk for en flott veiledning til hvordan du laget den!

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.