Blade er ikke kun til efterår....

Jeg havde længe en idé i hovedet med de fine blade fra sættet "Lace leaf" fra Concord & 9th. Jeg ville lave dem i "alle regnbuens farver"


Jeg valgte at stemple dem med Distress ink, da det er den sværte jeg har flest farver i. Almindeligvis er Distress ink ikke til at stemple med, men på små motiver som disse fungerer det upåklageligt. (Desuden er et lille tip er at bruge Versamark på stemplet, inden man sværter det op op. På den måde kan man ofte "slippe afsted med det" på større stempler osse.


Til dette sæt har jeg heldigvis koordinerende dies ,for der var en del som skulle udstanses. Osse flere end jeg brugte. Herefter lavede jeg en baggrund med Black soot iblandet vand og lavede en baggrund med "løbere", som jeg lavede ved at tippe papiret. Da det var HELT tørt brugte jeg en pensel til at lave små "splattere" med. Da det ligeledes var tørt begyndte jeg at lege med placering.


Da jeg var tilfreds med placeringen, klippede jeg små stykker 3D puder og gav bladende forskellige højder.


Teksten blev henholdsvis en die cut fra sættet "wonderful words". Jeg stansede ordet wonderfull ud fire gange, af karton beklædt med Stick it. På en så delikat udstansning som dette er, synes jeg dét er meget nemmere at bruge end våd lim. Man kan endda "arbejde lidt med det" og når man er tilfreds trykker man det godt sammen - SÅ sidder det fast. Teksten ovenover og nedenunder er fra sættet "Globe greetings". Der var ikke noget "the" som jeg skulle bruge. Men jeg kunne lave en delvis sværtning med min embossingpen ved ordet "broTHEr" Alle tre ord blev embosset med hvidt pulver fra Stampendous.


Kortet skulle bruges sammen med en gave, så som pynt på gaven stemplede jeg hurtigt et stort matchende blad fra samme sæt. Til dette brugte jeg istedet oxide ink - i farven squeezed lemonade. Oxide inks "er våde" længere og kan derfor embosses, så det gjorde jeg med den klare pulver fra Stampendous. Så var kort og gave klar til aflevering.



Tak fordi I kiggede ind denne lørdag. Jeg håber I nyder pinsen.

På gensyn - Anne-Mette/Gallerilarsen

Kommentarer

  1. Flot og meget anderledes kort...jeg er vild med det :D

    SvarSlet
  2. Hvor er du sød Jette ☺ Tusind tak!

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.