Bryllupskort


I dag er der bryllup på gaden, og de skal selvfølgelig have en kærlig hilsen på dagen.
Jeg har derfor lavet et helt enkelt bryllupskort. Mit udgangspunkt var "Noget blåt, noget gammelt og noget lånt". Det stribede karton er derfor valgt i en sart blågrøn tone, det 'gamle' blev platinum embossingpulveret, som har den der lækre farve, der veksler lidt imellem antik guld og antik sølv (altså sådan lidt udefinérbar - men MEGA lækker). Det lånte ramte jeg ikke - men det var også bare sætningen, som var mit udgangspunkt. Og det har man jo lov til at ændre lidt på ;-). Specielt, når man også selv har bestemt, hvad udgangspunktet skulle være :D.

Det er gode basisprodukter, jeg har brugt. Og nu hvor jeg også lige har holdt kursus i 'Anette kort' i Holstebro Scrapklub i onsdags, kan jeg godt se, at dette kort er et typisk 'Anette kort'. Det er helt enkelt, med få elementer, trekant-opbygning, tekststempel, halvperler/dots, samt 3-5-8 'reglen'.


Materialelisten kommer her.
Kortbase er lavet af Neenah karton, da den har en 'blød' hvid farve, der matcher det lidt gamle udtryk i den stribede karton.
Stribet karton er fra KaiserCrafts skønne blok 'Fairy Garden'.
Krymmel/konfetti er lavet med stempel fra Concord & 9th.
Embosset med Platinum embossingpulver fra Altenew.
Hullet med den indvendige bølgekant er en god gammel kending fra Die-Namics/My Favorite Things.
Banneret er mit eget design, som jeg lavede for HobbyGros/Dixi Craft i efteråret.
Tekststemplet er fra Altenew, og et stempel jeg har brugt rigtig, rigtig mange gange. Jeg synes simpelthen det er så smukt. Fint og spinkelt i en 'smååååk' font.
Den sorte sværte er Archival Ink (Jet Black) fra Ranger.
Halvperlerne er mat sølv i hhv. 3 og 5mm fra Dixi Craft.
Derudover har jeg anvendt dobbeltklæbende tape samt flydende lim (rundt om bølgekanten).


Jeg har i aftes dristet mig til at fotografere udendøres. Jeg synes, det giver et flot lys.
Dog var jeg så uheldig, at der lige kom en lille vind og væltede min opsætning, så den lodrette fotoplade væltede ned og gav mit kort et knæk i yderste højre side (lige ved én af bannerets spidser...øv). Jeg satser på, at dagens brudepar er så smaskforelskede og berusede af dagen, at de slet ikke opdager det bette knæk ;-).

Herunder et billede af opsætningen.
Min kære husbond har lavet sådan en fin 'klap-sammen bord/væg ting', som passer til mine fotoplader (60x60cm). Så kan jeg nemlig fotografere lige der, hvor jeg har lyst. Det er jeg simpelthen så glad for. I dag har jeg eksempelvis fotograferet på vores terrassebord (...som var dekoreret med små fugleklatter). Ja, det er ikke altid så perfekt som man gerne vil fremstå ;-). Men mine billeder blev fine...synes jeg ;-).




Med ønsket om en rigtig dejlig lørdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Flot og enkelt. Det lånte kunne være fra din egen ide rigdom.

    I Holstebro Scrapklub er vi meget glade for, at du kunne finde tid til at komme og fortælle om "Anette kort" Inspiration er for både øje og øre. Vi fik begge dele præsenteret på bedste vis. Først lyttede vi, og så gik vi selv i gang, med at fremstille kort som helt og aldeles blev "Happy Made"

    SvarSlet
  2. Lækkert, lækkert kort du har lavet på den utroligt flotte og alligevel enkle måde - det er jeg simpelthen nødt til at lifte :)
    Ligesom din fototing - der blev jeg altså også voldsomt inspireret - så meget, så jeg fluks fik lavet et i samme stil - godt nok kun i karton, men alligevel, virkningen er jo den samme..
    Så tusind tak for dine inspirerende indlæg :)

    SvarSlet
  3. You made great progress.This is really pretty and good idea on site !

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.