Dobbelt slider-kort

I weekenden deltog Happymade på SAM i Sorø. Jonna og jeg var med som hjælpere på 
Anette/Happymade's stand.
Det var første gang jeg oplevede stemningen til SAM, og det var et rigtigt dejligt 1. møde. 
Jeg lavede demo på standen både lørdag og søndag, hvor jeg viste, hvordan man kan lave et dobbelt slider-kort og forskellige æsker.
Det var dejligt at snakke med så mange skønne mennesker på standen, og jeg vil sige tusind tak til alle, der kom forbi mine demoer og tak for jeres søde kommentarer undervejs.
Som lovet vil der komme billeder og tutorials af slider-kort og æsker her på bloggen.

I dag viser jeg det dobbelte slider kort. Til dette kort har jeg hentet inspiration på 
Papercraft Inspirations: Hidden sentiment slider Card.
Tryk på linket ovenfor, så du kan se den udmærkede video af fremgangsmåden.
Jeg ville gerne have mit slider kort til at vende på det andet led. Derfor skulle slider-flapperne(efter min mening) ikke være så lange, så jeg har tilpasset målene til mit projekt, som du ser nedenfor.

På min demo på SAM lavede jeg dette maskuline slider kort.


Jeg brugte designpapir fra Studio Light's nye Industrial serie.
Scrapman die med sammenhængende tandhjul.
Tillykke die fra Simple and basic serien.
Hole reinforcer punch fra We R Memory Keepers
Cirkel punch med en diameter på 1 inch.
Jeg har brugt ruskinds-snøre. 

Nedenfor viser jeg det kort, jeg har blogget med på egen blog i sidste uge.





Jeg har brugt designpapir fra Mintay serien: Secret Place.
Desuden har jeg brugt hvidt Neenah og Linnen Shell Pink karton.

"Tillykke" er standset ud 4 gange og limet sammen til et chip-board.
Det øverste lag er standset ud i mat sølv karton fra Tonic Studios' 6x6 pad: Moonlight & Rose
Til de andre lag har jeg brugt hvid Neenah karton.

Halvperlerne er mat-sølv og fra Dixi Craft.

Til at lave ½-cirkel indsnit har jeg brugt en cirkel-punch.

Fremgangsmåden til dette kort, kan I som sagt se i linket øverst i dette indlæg.
Her er skitsen med mål:

Til "mavebæltet" i plastik indeni kortet har jeg brugt en tynd plastiklomme, som jeg har skåret en strimmel af, der måler 6x23,5cm.
Det er vigtigt, at samlingen af plastic-bæltet sidder, så den ikke skal køre over kanterne på kartonstykket, der kommer til at være inde i kortet. Jeg har markeret samlingen på illustrationen ovenfor, og husk den skal være placeret på bagsiden af basen.
Illustrationen viser forsiden af basen, hvor de stiplede linier angiver, hvor jeg har falset.

Selve kort basen før foldning måler 11x29,7cm.
Jeg falser ved 9,5-19,2-28,9cm på det lange led.

Flapperne måler 9x10,5cm.
Det færdige kort måler 9,5x11cm.


Bemærk: at jeg har pyntet baserne(hvid/kraft Neenah) med 2 lag karton. En ensfarvet og mønsterkarton.
Hvis du ikke bruger samme antal lag, kan det godt være, du bliver nødt til at tilpasse kortbasens mål.
Hvis du vil bruge kraft karton, er det en fordel at bruge en glat af slagsen f.eks. Neenah eller American Crafts, da glidefunktionen ellers bliver træg.


Tak for dit besøg her på bloggen.
Anne-Mette

Kommentarer