Indskudsborde - fra NOT til HOT

I vores stue har vi et ganske fint sofabord, som fungerer glimrende i hverdagen. Men når vi har gæster, mangler vi ofte de der småborde, som lige flyttes med et snuptag, og stilles væk igen, når gæsterne er gået.
For et par uger siden fandt min datter og jeg netop de helt rigtige småborde i en genbrugsbutik til den nette sum af 75 kr...Lige noget for mig.



Bordene var fedtede og plettede hist og hér, så de fik en grundig rengøring, inden de blev slebet over det hele med fint sandpapir. Efter en omgang 'rens og slib', blev de vasket godt af igen og fik lov at tørre til dagen efter.

I garagen lagde jeg en stor gammel voksdug ud på gulvet og stillede bordene (med benene i vejret) på nogle tomme æsker, og så var de klar til at blive shinet op med sort højglans på spray (2 ds. á 400 ml - knap og nap).

Ben og sider fik først. Dagen efter var det toppene, der blev sprayet. Det hele fik to lag. Jeg lod det tørre ca 3-4 timer imellem hvert lag, så jeg var sikker på, at det foregående lag var HELT tørt.

Jeg er selv ret godt tilfreds med resultatet. I særdeleshed fordi det samtidig var BILLIGT og HURTIGT! Jeg kan nemlig godt li', når noget er 'smart i en fart' ;o)




Kommentarer

  1. - hvor er de blevet fine. - Jeg er også meget begejstret for de hurtige løsninger;-)

    SvarSlet
  2. Tak skal du ha' Dorthe - dejligt at høre, når det ikke bare er én selv, der synes godt om resultatet. Rigtig god weekend. Kh. Anette

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.