Bordkort og menukort til en drengedåb

 
For noget tid siden viste jeg nogle dåbsinvitationer til en drengedåb, som jeg havde lavet for en kær kollega (http://happymadedk.blogspot.dk/2013/01/dabsinvitation-til-en-dreng.html). Nu er både bordkort og menukort også blevet lavet.

Bordkortene er lavet af bl.a. champagnepropper. En sød, sjov og anderledes idé, som min kollega selv havde fundet på nettet for nogle år siden.

De er egentlig meget simple at lave. Der skal bare skæres en slids i toppen af proppen og efterfølgende stikkes et kort i.


Kortet hér måler 5x9cm. Cirklen måler 5cm i diameter.


Cirklen er farvet i kanten med brunt kridt, så den kom til at hænge bedre sammen med baggrunden, hvor der også er noget antikbrunt skrift.


Sløjfen er bare sat fast med en lille knappenål.


Fin lille sag, synes jeg. Og herunder står de som en flok stolte soldater på rækker :o)


Menukort var der som sagt også blevet lavet. De er foldet i formatet 15x15cm og er beregnet til at skulle stå på bordene.

 
 
Og prøv lige at lure menuen! Overvejer kraftigt, om ikke jeg på én eller anden måde kan få mig lusket med til spisningen...Lyder simpelthen bare SÅ lækkert :o)
 
 
 
Med ønsket om en rigtig dejlig og solrig lørdag.
Kærlig hilsen Anette


Kommentarer

  1. Hej Anette

    Laver du kort for andre? Vi holder fødselsdag og surprise-bryllup til sommer og jeg er bare ikke kreativ overhovedet! Syns jeg har været på rigtig mange hjemmesider og alt der er jo fortrykt. Vi er ude i en lidt tekst-tung invitation (der er mange praktiske bemærkninger)og det har jeg ikke fundet noget som matcher.........

    SvarSlet
  2. Kære Anonyme
    Allerførst tillykke med både fødselsdag og forestående bryllup. Begge et par herlige begivenheder. Men jeg kan desværre ikke være dig behjælpelig. Du må hjertens gerne 'copy-paste' fra alt, jeg har lagt ud hér på bloggen. Jeg er da kun være glad, hvis det kan være til inspiration for jer og evt. andre.
    Og skulle der være noget på én af de viste idéer, som du synes mangler en forklaring. Eller vil du vide, hvor materialet eller værktøjet er købt, så skriv endelig til mig og jeg vil svare dig.
    Jeg håber, I finder noget, der lige er jer.
    Med ønsket om en rigtig god fest og et tillykke på forhånd. Mvh. Anette

    SvarSlet
  3. Hvor er de super fine, Anette! Vi har flere fester i vente over de næste par år - konfirmation og runde fødselsdage, så jeg lure og arkivere på livet løs af dine fine, fine ideer!
    Fortsat rigtig god påske!
    Gitte

    SvarSlet
  4. Tak skal du have Gitte. Du suger bare til dig af inspirationen. Jeg er som sagt kun ovenud glad, når andre kan li', hvad jeg laver og gerne vil lave noget tilsvarende.
    Rigtig god påske til jer også. Kh. Anette

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.