'Flaskepost', kage og gode minder fra Alsace


I onsdags var jeg til afskedshygge hos en kollega, og selvom jeg var med i en fællesgave, ville jeg alligevel gerne have noget med 'bare fra mig'...

Igennem årene har jeg haft en del hjemmebagte kager med på kontoret, og min kollega har ofte joket med, at min mand var en heldig én med al den dejlige kage (og is) han kunne få...Jeg giver ham naturligvis ret ;o)

Jeg syntes derfor, det var helt oplagt, at netop dén dag, skulle min kollega ha' sin helt egen kage som et pænt og personligt 'farvel og tak' fra mig.


Opskriften har jeg tidligere lagt på bloggen, og du finder den hér.

Da jeg vidste, at han og hans familie snart drager på ferie til Alsace, fandt jeg én af vores Alsace vine frem fra kælderen. Ikke en vin, der lige passede til kagen, men bare så han kunne se adressen på ét af de vinhuse, vi besøgte dernede.

Min mand og jeg var for 2 år siden i Alsace med min kusine og hendes mand. En skøøøn tur i dejlige omgivelser med lækker mad og fantastiske vine. "Den smager da FAN-TAS-TISK!" var vist en meget anvendt sætning på turen ;o)
- Se et par stemningsbilleder fra turen længere nede.

Rundt om flaskens hals havde jeg hængt et kort - en 'flaskepost'.

Kortet er let at lave, så hér kommer lige en hurtig DIY:
  • Skær et stykke karton i H21xB8cm.
  • Lav en fold 7cm nede målt fra toppen.
  • Skær en cirkel med en diameter på ca. 4cm. i midten af den øverste halvdel.
  • Skriv din hilsen og pynt.

 
Herunder nogle ganske få stemningsbilleder fra vores tur til Alsace, hvor vi netop besøger vinhuset Laurent Wehrle.
 
Laurent Wehrle selv, som tegnede og fortalte om de stolte traditioner.

Der blev smagt nogle skønne vine.

Der blev nydt en dejlig frokost i det grønne med lækre bær, brød og hjortepølse fra markedet...Og naturligvis en dejlig kold hvidvin fra Wehrle, hvor vi netop havde været...What's not to like?
 
Med ønsket om en rigtig dejlig søndag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Svar
    1. Ja,- det' ikk' så ring' endda.
      Jeg har siden hørt fra modtageren, at både vin og kage faldt i både hans og familiens smag :o).
      Kh. Anette

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.