DT-dag hos Heidis Kreative Hule


Idag er det DT-dag hos Heidis Kreative Hule.

Så er julen lige straks om hjørnet. I den kommende weekend har vi 1. søndag i advent. I den forbindelse har jeg lavet et forslag til en adventspakke (-kalender).

Udgangspunktet er et stykke A4 papir, som er limet sammen på de to korte sider med powertape.
Efterfølgende lukket sammen i den ene ende, så den første samling er i midten på bagsiden.
Når denne ende har tørret op (det tager ikke så lang tid med denne lim) limes den anden ende sammen, så æsken/gaveposen minder lidt om et gammeldags trekantet bolsche i sin form.

- Jeg håber, forklaringen giver mening, når man ser billederne af den færdige adventspakke herunder.



Foruden lim og powertape har jeg brugt følgende varer fra shoppen:

Grene-thinlits dies fra Tim Holtz.
Cirkler med stikninger fra My Favorite Things/Die-Namics. Er ikke i shoppen p.t. Disse kan evt. bruges i stedet for.
Peek-a-boo dies fra My Favourite Things/Die-Namics.
Rektangler med stikninger fra My Favorite Things/Die-Namics.
Halvperler i sortimentsæske.
Guldfarvet embossingpulver (stor flade pulverembosset på karton og har efterfølgende stanset grene ud).

Herunder lidt forskellige billeder af adventspakken.

Som baggrundseffekt er der anvendt noget chunky embossingpulver.

Hér kan det bedre anes, at grenene er stanset ud i guldembosset karton. Jeg synes, det giver en lækker effekt.

På den grønne gren kan det lige fornemmes, at hele adventspakken til allersidst har fået nogle pust med hjemmeblandet mist (Perfect Pearls og vand). Det er jo ved at være jul og det hele må godt glimte lidt ;-)






Stemplet er fra MamaElephant og sværten er Potting Soil fra Archival Ink.


Jeg (og min familie) snakker allerede nu om, hvor meget vi glæder os til juletiden og ikke mindst juleferien, hvor vi bare skal slappe af og nyde tiden og hinanden...skøøøønt! På søndag pynter vi op, og SÅ er vi igang :o).

Jeg håber, at adventspakken i dette indlæg har givet lidt inspiration til en lidt anderledes gaveindpakning.

Vi ses på bloggen igen på lørdag. Ha' nogle dejlige dage.
De kærligste hilsner, Anette



Kommentarer