Konfirmationskort med rå baglomme - til både seje drenge og cool chicks


På messen hos HobbyGros i forrige weekend, hvor jeg var med for at præsentere mine nye tekststempler, fik jeg produceret en masse forskellige kort, hvor også de andre nyheder blev anvendt. Bl.a. de tre kort, som jeg har snappet med mobilen for et par minutter siden ifm. frokostpausen ;-).

Jeg er VILD med baglomme-die'en fra By Lene Design. Jeg synes, den er super fed. Og lige anvendelig til både drenge og piger.

Alt guld og kobber (som er stanset ud som lynlås, nitter og label til lommerne) er lavet ved at smelte embossingpulver på almindeligt PlayCut karton, og efterfølgende stanse ud. Det giver en lækker uens og lidt rå effekt. Man kan selvfølgelig sagtens bruge almindelig metallic karton til lynlås m.v.

Alle anvendte mønstrede papirer er fra den nye Dixi Craft pakning.

Lommen på kortet her er stanset ud i farven 'Flamingo' fra American Crafts. I skrivende stund kun få ark på lager. Alternativt vil 'Blush' være flot dertil.
Tekststemplet er fra dette sæt.


Vellum'en i baglommen blot for at vise, at der kan stikkes pengesedler i lommen og dermed bruges som pengetelegram ifm. konfirmation eller fødselsdag.


Som lidt ekstra effekt har jeg uden brug af stempelklods eller -værktøj (bare holdt stemplet løst imellem fingrerne) stemplet med dette stempel med embossingsværte, drysset embossingpulver på og smeltet med varmepistolen.


Det andet pigekort er i 'Shrimp' karton og med guldfarvede halvperler i hhv. 3 og 5mm.



Labelen, som teksten er stemplet på, er stanset ud med denne die.


Som du kan se herunder, er kanterne kradset lidt op med dette værktøj. Efterfølgende er kanterne embosset med guldfarvet embossingpulver.


Det sidste kort er til drengene ;-).

Den lækre blå karton er 'Blue Jay' fra American Crafts.
Den sorte tekst er stanset ud i 'Black' karton fra AC med denne die fra Dixi Craft.



Som det måske kan anes (når nu jeg gør opmærksom på det ;-) ), så har baglommen her fået lidt 'slidte detaljer' med dette stempel (igen uden brug af stempelblok eller -værktøj, bare fingrerne bag stemplet) og denne Memento farve.


Jeg håber, indlægget har givet lidt forskellig inspiration til brug af både baglomme die'en, embossingpulver (som 'papir' at udstanse i) samt de nye baggrundsstempler fra Dixi Craft (som er brugt til at 'distresse' med).

Med ønsket om en fantastisk dejlig weekend.
(I morgen er det Anne-Mette Larsen, der har lavet et skønt og farverigt indlæg til dig.)
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer