Anette kort - Kursus i Odder


I aftes var jeg inviteret ud af huset for at holde kursus i 'Anette kort'.

Som jeg skrev i mit seneste blogindlæg, havde temaet 'Anette kort' sat nogle tanker igang hos mig. For hvordan er mine kort egentlig 'skruet sammen'? Det er jo ikke noget, jeg sådan har tænkt over og heller ikke noget, jeg umiddelbart spekulerer over, når jeg laver kort eller lignende papirprojekter.

Men efter at have nærstuderet nogle af mine mange kort lykkedes det alligevel at få sat ord på både stil, opbygning og elementer. Og TAK til jer, der tog jer tid til at skrive en kommentar (til seneste indlæg, på Messenger og i kommentarfeltet til opslaget på Facebook).

Næste 'bekymring' var, om jeg nu kunne fylde tiden ud fra ca. 18:00 - 20:30...netop fordi mine kort er så simple.

Samtidig var det lidt grænseoverskridende at skulle stå og fremhæve de små detaljer på kort/projekter, som jeg jo selv har lavet. Janteloven lå liiiiiige i baghovedet ;-).

Men søøøøde piger hele bundtet, som - da jeg fortalte, at jeg midt i det hele fandt det en smule selvfed at stå der og rose mine egne geniale tanker omkring detaljerne på kortene - gjorde mig opmærksom på, at jeg netop var inviteret for at videregive lige netop dén slags tanker og idéer. TAK :).

Og hvad ER Anette kort så?

Stilen er CAS (Clean And Simple).
Opbygningen foregår ofte ud fra tallene 3-5-8, trekanter og skæve vinkler.
Foretrukne elementer er stemplede tekster og motiver, gerne heat embossede detaljer samt dots (Nuvo Drops eller halvperler i afdæmpede farver).
Desuden kan jeg godt li' at lege med farverne, så motiverne/elementerne ikke nødvendigvis har de farver, de forventes at have. OG stemplede motiver BEHØVER ikke være farvelagte.

Generelt kan jeg godt li' kort, der 'kan noget' og absolut ud fra princippet 'smart-i-en-fart' (et flot resultat på kort tid). OG til allersidst: Jeg bruger med 99,99% sikkerhed dies til udstansning af mine motiver. Det synes jeg giver en flot finish til motivet.

Tiden med mit oplæg fløj afsted, og det var skønt at se begejstringen hos deltagerne, da de bagefter selv fik mulighed for at lave 'Anette kort' ud fra de kits jeg havde medbragt til hver.

Jeg havde en rigtig dejlig aften i godt og muntert selskab. Og heldigvis var tilbagemeldingerne også, at de hver havde fået noget med, som de kunne bruge. TAK til Odder Scrap Klub for invitaionen!

Herunder lidt stemningsbilleder.


















Og lidt flere af de medbragte inspirationskort, som jeg synes dækker 'Anette kort' meget godt.







Med ønsket om en rigtig dejlig onsdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer