Happy Birthday


I søndags fyldte Amalie - vores ældste - 16 år. I den anledning sku' hun selvfølgelig også ha' et fødselsdagskort. Og det blev dét kort, som du kan se på billedet.
Ligesom på kortet fra i lørdags, har jeg valgt at løfte elementer op fra basen vha. mosgummi og Stick It. I lørdags var det den lille elefant, der var monteret på sort mosgummi. Hér har jeg valgt at anvende hvidt mosgummi, så du kan se, hvilken forskel brugen af sort hhv. hvidt giver.


Det sorte mosgummi giver nærmest en skyggevirkning. Hvorimod det hvide mosgummi 'bare' løfter emnet fra basen. Begge muligheder giver hver en spændende virkning.


Materialeliste:
Kortbase m/tilhørende kuvert
Stribet karton fra denne blok
Ternet karton fra denne blok
Happy birthday tekst die
Die m/stikninger langs kanterne samt uens hjørner (hhv. runde og spidse)
Mosgummi
Stick It
Flydende lim (fordi jeg ikke havde været smart at komme Stick It på begge sider af mit mosgummi inden udstansning ;-) ).
Bred limpen

En hurtig forklaring på, hvordan kortet er lavet:

  1. Udstans først basen i det ternede karton.
  2. Stans derefter teksten ud i det samme karton (altså det samme stykke, der netop er udstanset anvendes også til at stanse teksten ud i - ellers får du besvær med at få ternene til at matche ordentligt).
  3. Efterfølgende er teksten også stanset ud i mosgummi, som forinden var beklædt med Stick It på den ene side.
  4. Montér det ternede karton på det stribede karton og montér på kortbasen.
  5. Fyld 'bogstavhullerne' på det ternede karton ud med bogstaverne fra mosgummi udstansningen.(Havde jeg været snu, havde jeg lagt Stick It på begge sider af mosgummiet, inden bogstaverne blev stanset ud, for så slap jeg for at sidde og fedte med flydende lim på de slanke bogstaver).
  6. De udstansede mosgummi bogstaver (som netop er lagt i hullerne på kortet) beklædes nu med de udstansede bogstaver fra det ternede karton.
  7. Til sidst fyldes hullerne i 'A', 'P', 'B', 'R', 'D' og 'A' ud med de små stykker, som limes direkte på det stribede karton, der titter frem inde i bogstaverne, som er monteret på mosgummi.
Herunder lidt flere billeder af kortet.





Med ønsket om en rigtig dejlig torsdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Det er godt nok et lækkert kort!! Meget enkelt - men genialt tænkt mht. design og papirvalg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK Annette :)
      Ønsker dig en skøn Pinse.
      Kh. 'Den anden' Anette ;-)

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.