Til den lille ny

Jeg har i dag valgt at vise Jer et anderledes kort til den lille ny i familien.
Jeg får brug for en del af disse kort her henover sensommeren og efteråret og tænke,
det kunne jo være at andre også gjorde dette, så håber I kan bruge dette til inspiration.



Jeg har lavet en kortbase af hvidt karton fra play cut.
Mål : 6 "  x  8,25 " ( inch )
Scor ved : 2,5 " og 6 " ( inch )


Jeg har skåret 3 mønsterdele fra serien Be a Baby Star fra Ridderholm Design.
På frontstykket øverst skal der bruges 2 stykker, som er lige store 6" x 6,2 cm,
et på forsiden og et på indersiden som jeg har stemplet på.

Nederst på frontsiden anvendes et stykke på 6" x 5,7 cm.

Som I ser på billederne er frontstykket øverst monteret og jeg har her skåret ud med en die fra 
My Favorit Things Peek-a-boo wonky windows

Jeg har ligeledes monteret mit mønsterpapir nederst på frontsiden.





 Jeg har nu lagt min kortbase i min Misti og under kortbasen har jeg løst lagt det sidste frontstykke som skal monteres øverst på indersiden således, at jeg kan placere stemplet fra Joy, som jeg her har valgt at anvende. Når stemplet passer, så fjerner jeg kortbasen forsigtigt og får lagt mine magneter fast på mønsterpapiret og stemper så mit motiv. På næste billede ser i mønsterdelen monteret indvendigt på den øverste del af kortet. Ligeledes sætter jeg tape på den nederste del indvendigt. 

*****TAG IKKE TAPEN AF ENDNU SÅ DEN KAN KLISTRE FAST.*****




Jeg har lavet en lille hilsen til den lille ny. Jeg har anvendt det samme mønsterpapir fra Ridderholm Design. Jeg har brugt gavekortholderen fra My Favorit Things og stemplet med en sød lille tekst. Stemplet er fra Dixi Craft. Jeg har brugt en die fra CreaLies til at lave bagsiden til gavekortholderen med ( har brugt den størrelse, der er 12 x 8 cm ) samt brugt en Zipper die fra Mama Elephant (husk at skære med denne fra bagsiden af dit karton). 





Her er vist hvordan jeg har valgt at give min hilsen til den lille ny. Jeg har stemplet på et stykke karton der passer ind i rammen fra My Favorit Things Pouches supply, jeg har sat tape på bagsiden af kortholderen og lagt penge ved, derefter har jeg færdigmonteret gavekortholderen.
Der er på frontsiden brugt 2 eyelets i sølv og når disse er lavet markerer man lige med blyant de 2 huller på det nederste stykke og laver hullerne, og når du har gjort dette, kan du fjerne tapen som jeg før nævnte skulle blive siddende og der er nu lavet en lille lomme til dit gavekort.



På bagsiden af mit kort har jeg skåret et stykke karton på 3,5" x 6" også fra Ridderholm Design.
Her ses de 2 huller med eyelets på forstykket lidt bedre.

Jeg monterer kun eyelets i de 2 huller på øverste del af kortet.
Jeg har valgt et brunt bånd som jeg havde i en rodekasse.



Jeg beklager den dårlige billedekvalitet på billederne men håber alligevel at I har fået noget ud af at kigge med og en ide til, hvordan Jeres egen lille personlige hilsen til den lille ny skal være.

God dag til Jer alle og god fornøjelse.
Jonna






Kommentarer