Gaveæske med magnetlukning

I weekenden var jeg på SAM sammen med Happymade.
Det var et dejligt 1. møde og jeg kommer helt sikkert igen.
Lørdag og søndag afholdt jeg demo på Happymades stand, hvor jeg lavede 
sliderkort og forskellige æsker. 

I dag får I billeder og skitse på denne gaveæske med magnetlukning. Den passer til kort i str. 10x10cm. Jeg ville gerne lave en fin æske til 5 julekort med kuverter, så jeg fandt linealen frem og fik lavet skitsen nedenfor. Jeg synes, den egner sig perfekt til en lille værtindegave. 
Den kan f.eks. også bruges som en lille gave med en rittersport 
-og det slider-kort, jeg har vist i tidligere indlæg passer også perfekt ned i æsken.





 De 5 kort i str. 10x10cm.:





 Jeg havde lavet denne skitse med mål:
Jeg har lavet false-linierne på mit score-board og her er målene i inches.
Hjørner på flap er afrundet med crop-a-dile corner chomper. 

Sådan ser æsken ud, når der er falset og klippet til:

 Dette er flappen til æsken:

 Her er flappen limet fast til æsken:
Nu limes de 2 små flapper i æskens bund fast til siderne og de 2 sider limes sammen. Jeg sørger for at sidernes overlap kan ses fra æskens bagside og ikke på fronten.

Nu er æsken klar til at blive dekoreret.
På indvendig side af flappen limes et stykke bånd i en løkke fast midtfor.
Nedenunder limes en magnet fast og efterfølgende limes mønsterpapiret fast på flappen, så det dækker bånd-enden og magneten. De anden magnet placeres over den 1. magnet, så den hæfter til denne. Jeg kommer et lille power-tape på denne magnet og lukker flappen ned. Nu hæfter 2. magnet sig fast på æskens frontside, så den kommer til at sidde præcist. Nu limes det resterende mønsterpapir på æsken og derefter dekoreres den som ønsket.

Jeg har brugt flg. materialer:
Doily 4: Scrapman die
Winter Trees: Creative Expressions

Pumice Stone: Distress Ink til at sværte kanter med

Designpapir er fra Studiolights juleblokke Winter Feelings

Clear-drops fra Studio Katia

"Juleknus" på forsiden er lavet som et chipboard, hvor jeg har limet 3 udskæringer i kraft-karton sammen. Det er derefter varm-embosset med Platinum embossing pulver. 
Det synes jeg giver en smuk rustik overflade.

Tak for besøget her på bloggen.
Varme scraphilsner
Anne-Mette


Kommentarer