Æske i kort


Jeg har fundet denne sjove æske i kort idé på https://stampyourartout.com/
Jeg har ændret lidt i designet idet jeg synes kortet var lidt ustabilt og har derfor lavet det så
det kan stå af sig selv. 
Lad os komme igang, det er ret sjovt at lave.









Beklager den dårlige billedekvalitet, men håber i kan se det.
Ovenover ses selve skitsen og målene på henholdsvis kortbasen og selve æsken.
Bemærk at der både er inch mål og mål i cm


Her ses kortbasen, hvor jeg har scoret ved 4,5 inch og foldet kortet samt markeret svagt med
en blyant de 2 x 2 inch.



Her er der klippet ud til æsken.


Her ses den færdige kortbase samlet, hvor jeg har foldet den i bunden, hvor jeg har scoret ved
1+3+5 CM


Bunden af æsken ser sådan ud når den er scoret og klippet som vist på skabelonen, som I kan se
så er der klippet lidt af kanten på de 4 sider der skal foldes og limes ind i æsken. 




Her er vist hvordan låget er klippet, husk at score låget en anelse før 1 inch da det skal være lidt større end æsken når den er samlet.


Her ses den samlede æske.
Så er det bare op til Jer selv, hvordan i har lyst til at dekorere æsken.

Jeg har valgt at bruge en tag og bemærk at jeg har lavet et stykke mønsterkarton som måler
20 x 6 cm og foldet det på midten.
Som i kan se på det første billede, skal dien ligge lige under den foldede linie så denne ikke skæres.
På billede 2 kan i se at den så er lukket i bunden og derved bliver til en dobbelt tag.
Da kortbasen er lukket i bunden og man herved ikke kan skrive indeni har jeg derfor valgt teknikken med en tag, men man kan jo også bruge æsken og vedlægge en hilsen i denne, kan afsløre at den med lethed kan indeholde en Ferrero Roche og ville være god til pengegave også.



Nedenfor ser i 2 forskellige udgaver. 
Jeg har på begge monteret min tag ved at klippe et hul gennem både tag og kortbasen.


Jeg har til denne brugt stjerne dien fra  Simple and Basic
og anvendt det lækre sølv karton fra Craft consortium 




Materialeliste til den som er vist øverst på siden:

Tonic Studio Scarlet Organza
Tags, har anvendt en anden tag men denne passer også så fint i størrelsen.
Hampsnøre, har dog brugt en anden tråd men denne er helt perfekt at bruge også og det røde 
bånd er en rest fra gemmeren.
Jeg har pyntet med Clear Drops og Gold copper fusion palietter fra Studio Katia, disse blev revet væk til messen i Sorø, men ved fra Annette, at de er at finde i shoppen igen sidst på året eller i begyndelsen af januar 2019.



Rigtig god fornøjelse og rigtig glædelig jul og godt nytår til Jer alle fra mig.
Jonna Helmin





Kommentarer

  1. De er godt nok flotte, og jeg må vist have afprøvet at lave en også :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette, passer æsken ikke helt ned i de 2 x 2 inch som er skåret så klip ganske lidt af i den ene side således at kortet ikke er så stramt det er lettere at tilpasse efter æsken er samlet

      Slet
  2. Sikke et fantastisk flot kort - sikke en model, du har siddet med. Flot!

    SvarSlet
  3. Så fint. Hvordan sætter du taggen fast .?

    SvarSlet
  4. 😊 åbnede øjnene og læste endnu engang, det står der jo 😜

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.