Kort med gavekort


"Jeg ønsker mig et gavekort til...". "Årh nej", tænker man så. For der er skisme ikke noget mere kedeligt at give i gave end...GAVEKORT...vel?!

Jeg ELSKER at få gavekort. Men jeg ved også, at mange (mig selv inklusive faktisk) synes, det er en kedelig og halvtam ting at give. Også fordi mange af dem ikke er særligt pæne. Nogle gange er de endda bare en kedelig bon, som er pakket i en kuvert...æv! MEN, det ændrer jo ikke på, at jeg som sagt elsker at modtage dem ;-). Med nogle af de nye ting fra Simple and basic håber jeg, at andre end jeg selv nu kan finde en GLÆDE ved at give gavekort.

Sidste weekend havde jeg fornøjelsen af at præsentere endnu en ny Simple and basic kollektion hos HobbyGros - 9 stempelsæt og 14 sæt med forskellige dies. Et par af dem er anvendt på dagens to kort.

Tre af de nye Simple and basic ting, som er anvendt på de to kort er disse her:

  

En zipper die har været voldsomt populær de sidste par år og findes hos flere producenter (Mama Elephant, My Favorite Things m.fl.). Men de har typisk kun været ca. 1½cm høje. Så når modtageren af eksempelvis et gavekort har skullet fiske kortet (eller pengesedlerne) ud af den smalle sprække, så har det oftest resulteret i, at hele kortet nærmest er splittet ad bagefter. Og som ærekær scrapper/kortmager kan det altså godt gøre lidt ondt at se ens pæne kort blive molestreret på den måde. Derfor har jeg designet denne HØJE zipper die, som måler hele 6,8cm. i højden.
Det betyder, at modtageren kan få gavekortet (eller pengesedlerne) ud af sit 'skjul' på en knap så voldsom måde. Bevares, åbningen kan ikke lukkes igen - men kortet er hverken flænset eller sønderrevet bagefter.

Den nye zipper har mål, der lige nøjagtigt dækker gavekort-shaker-sættet fra My Favorite Things, som jeg har anvendt på forsiden af begge kort (Gift Card Window and Frame samt Gift Card Pouches).

De interaktive tekster har længe eksisteret på engelsk, og mange har efterspurgt nogle tilsvarende på dansk - Nu er de her i en lidt større skriftstørrelse, så de passer bedre til den høje zipper...Men naturligvis små nok til stadig at passe ind i både Mama Elephant og My Favorite Things zipper'ne ;-).

Gavekort tekst dies har der også været en pæn forespørgsel på - begge er i et format, så de passer ind i både flasketag die'en og gavetag die'en, som kom i 2018, samt til den nye tag til gavekort.

Alle tingene har jeg så vidt muligt forsøgt at lave i formater, så de passer på kryds og på tværs med eksisterende produkter fra både Simple and basic OG andre mærker. Jeg kan nemlig godt li', når tingene kan mikses, så der kommer 'flere kilometer' på det enkelte produkt, og man derfor kan glædes over at få endnu mere gavn af tidligere indkøbte produkter.

Nå - det var en længere smørre. Herunder et par billeder af de to kort, som begge er lavet med mønsterpapir fra det smukke 'New Moon' fra Piatek Trzynastego.



Det grårosa kort er lavet som et shakerkort, med hjerter stanset ud i ark fra den smukke 'Moonlight & Rose' blok fra Tonic.
Den sølvfarvede glitterkarton er fra Craft Consortium, og er både SMUKT og DRYSSEFRIT...Yay!

Når forsiden lige vippes op, kan du se et gavekort (af den købte slags til City Foreningen i Herning), der titter frem. Åbningen er så høj, at et gavekort bare kan stikkes ind bag flappen, når hele kortet er samlet.
Som det lige anes på kortets nederste halvdel har jeg for finessens skyld lagt et ekstra lag på med skrivefelt i samme farve som kortets base. Skrivefeltet er stanset ud med dette sæt.

Det blågrå kort har tekst og ramme stanset ud i den lækre og halvmatte sorte karton fra Tonic.

Også her har jeg stanset et skrivefelt ud i samme farve som kortets base.
Her er der også anvendt en af teksterne fra de interaktive tekster-sættet.

Til messen hos HobbyGros havde jeg desuden lavet disse kort som forslag/idéer til anvendelse af bl.a. zipper die'en.

Gavekort tekst sæt (stempler)...p.t. udsolgt og forventes på lager igen 24. januar 2019.



Det var en længere omgang...Sorry ;-).
Jeg håber, du er blevet inspireret og kan se idéen i 'den-dersens-underlige-die-dims', som jeg har designet. Men den er - som beskrevet og vist - beregnet til at lave (og skjule) gavekort, så de bliver lidt sjovere både at give og modtage. OG så er den lavet, så den kan bruges sammen med eksisterende produkter fra andre mærker, hvilket jo også er gældende for de to andre Simple and basic ting, jeg startede med at vise i toppen af indlægget ;-).

Med ønsket om en rigtig dejlig lørdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Jeg elsker når produkterne passer sammen. Så dejligt at du deler dine tanker bag produktet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du ha :). Vi ses inden længe til Convention (...håber jeg).
      Kærlig hilsen Anette :)

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.