Det lille fikse med magnetluk


Nedenfor ses et lille fikst kort lavet med flasketag fra Simple and Basic serien.
Nemt lille kort, nedenfor vil jeg prøve at vise og beskrive hvordan det er lavet.





Skær 3 flasketag og sæt 2 af dem sammen som vist på billedet.
Den sidste flasketag der river du stykket af med hullet og bruge det lange stykke 
som skrivefelt i midten således, at du dækker hvor de er sat sammen.



Til pynt indvendigt har jeg brugt add ons til flasketag og lavet 2 slidser.



Her er basen sat fast, husk ikke at putte lim på midten mellem de to slidser,
du skal kunne få gavekort eller penge under.
Baserne indvendigt er sværtet med Distress Ink, weathered wood.



Magnet placeres midt for lige over hullet inden du kommer det firkantede stykke karton på.
Den firkantede måler ca 5,5 x 5,5 cm. Jeg har valgt en anden die end den som er beskrevet i materialelisten, men som også passer til.




Nu skal du have placeret den anden magnet, som skal være under add ons stykket på forsiden, sæt magneten fast på den som er limet fast under det firkantede stykke på den øverste del indvendigt i kortet.
Det prikkede stykker er til montering udvendigt på kortet.



Kom en lille klat lim på magneten og luk ned på forstykket, inden det prikkede mønsterpapir limes fast. På første billede kan man se hvor magneten nu skal placeres under mønsterpapiret. Lim magneten på, som vist på billede 2.




Her ses hvordan begge magneter nu er skjult under mønsterdelene, henholdsvis indvendigt og udvendigt på kortet.



Her har jeg lavet et stykke karton, hvor størrelsen svarer til et gavekort, jeg har stemplet med teksten Gavekort, som vist på billede 1. På billede 2 har jeg lagt en lille "hund" i.



Jeg har også lavet et mere maskulint kort, hvor basen indvendigt er lavet lidt anderledes til evt. penge eller gavekort, det er kun din fantasi der sætte grænser.



Følgende materialer er brugt til disse 2 herlige små kort:

Hvidt karton fra Play Cut
Sort karton fra Play Cut
 firkantet die, alle fra serien Simple and Basic.
En rest hvidt bånd, samt hampsnøre,
Pyntet med Clear Drops.



Håber ovenstående har været til inspiration for Jer og rigtig god fornøjelse.





Kommentarer