Lag på lag kort - simpelt og enkelt


Købte for et par uger siden disse skønne dies fra Nellie's og hold nu op de er flotte og så nemme at lave. Derfor vil jeg da gerne lige vise jer et par eksempler jeg har lavet og som måske kan inspirere Jer derude.


Der er 3 dies som købes enkeltvis  og om man vil have alle eller bare 2 af dem er jo op til en selv.
Jeg har her skåret en i hvid, en brunlig og en champagnefarvet glitterkarton.



Her ser i hvordan de er sat sammen, en vigtig detalje er, at når i limer dem sammen så kom lim på bagsiden af det midster og øverste lag idet i jo kan se der er forskydelse på lagene.


Jeg har skåret 4 tillykke, hvoraf de 3 er hvide og det fjerde er i champagnefarvet og limet alle sammen, dette giver en flot forhøjning fra kortet synes jeg. Dette kort er monteret på kortbase A6.



Her er vist hvordan jeg har lavet et mindre kort som passer til kortbase 4x4"

Jeg har sammensat de 3 stykker som før og har så valgt en firkantet die der passer nogenlunde med kortbasen, som i ser er den lidt mindre. Har så taget en die indeni og lavet en ramme.





Dien skærer ikke helt igennem alle 3 lag men du kan med lethed klippe stykket ud og på 2 af siderne lige klippe en anelse mindre så rammen lige skjuler. 


Her ses de færdige kort  monteret på baserne.



Materialeliste: 

Nellie Snellen die 1 - 2 - 3
Linnen karton hvid og brun ( lidt mørkere end den jeg har anvendt )


Håber i har fået lyst til at prøve kræfter med disse skønne dies. 

Kommentarer