Feminint, maskulint og julet


Som scrapper KAN det altså være en kunst at begrænse sig med eksempelvis sit indkøb af lækkert papir. Overrasket? Nej, vel?! Oftest falder man nemlig for et enkelt ark eller to fra en hel blok med 24 eller 36 sider. Og så ligger resten ellers der og fylder år efter år...efter år, efter år...

Når man så finder en blok, der kan bruges til lidt af hvert, er det altså en sand fornøjelse (...og måske også lidt mere legalt at anskaffe den?).

Sådan har jeg det med 'Soulmate' fra polske Piatek Trzynastego.

Da jeg bestilte serien hjem til webshoppen, var det med begejstringen over at få en mega lækker serie til - de altid svære - herrekort. Men efter at have fået den hjem og jeg har haft tid til at bladre i den, synes jeg faktisk, at den er anvendelig til meget andet også.

Jeg har derfor lavet 4 forskellige kort med ark fra blokken samt forskellige farver Linnen karton og Simple and basic dies.

Der er ikke nogen nytænkning i udformningen af de enkelte kort - indlægget her er 'bare' for at vise mulighederne med blokken, som oprindeligt 'kun' var til herrekort. Og som jeg har sagt før, så elsker jeg, når et produkt kan bruges på mere end én måde og derved får 'flere kilometer' i sig.


Som det ses på billedet ovenfor, er der 2 lykønskningskort i A6 format (hhv. et feminint og et maskulint), et julekort i 10x10cm og et takkekort i 13½x13½cm.

Materialerne til de enkelte kort, er listet under detaljebilledet på hvert enkelt.
Materialer, der er anvendt på alle kort er følgende: 6x6" blok med mønsterpapiret Soulmate, flydende lim og dobbeltklæbende tape.



Dies: Baggrund, Tekst



Kortbase (samme karton anvendt til den cremefarvede tag)
Dies: Baggrund, Tag, Cirkler, TAK
Rosegold karton
Rosegold/guldfarvet glitterkarton
Dueblåt Linnen karton
Elfenbensfarvet organzabånd
Guldfarvet tråd



Kortbase
Dies: Baggrund, HURRA
Sort glitterkarton




Kortbase
Dies: BaggrundTILLYKKE
Gammelrosa Linnen karton
Rosegold/guldfarvet glitterkarton
Nuvo Drops

Jeg håber med dette indlæg at have bidraget til at kaste 'nyt lys' over de blokke, du (garanteret) har liggende og indkøbt til et bestemt formål (...og som nu bare ligger og fylder). Bladr dem igennem og se, om ikke der gemmer sig andre muligheder i dem end først antaget.

Konkurrencetid - vil du være med?

Er du også vild med 'Soulmate'? Så deltag i lodtrækningen om en pakke med 1 stk. af hvert 'Soulmate' produkt, som er vist via dette link. Den samlede præmieværdi er 274kr.

For at deltage i lodtrækningen, så gør følgende 2 ting:

1) Skriv i kommentarfeltet, hvilke papirprojekter du selv laver (kort, LO, æsker, albums eller noget helt andet)
2) Synes godt om Facebook siden, som er koblet til denne blog. Du finder den lige her.

Konkurrencen løber indtil og med lørdag d. 10. august 2019 kl. 23:59.

En tilfældig vinder findes dagen efter - altså søndag d. 11. august 2019 - og kontaktes direkte. Den heldige vinder kontaktes direkte og annonceres både hér på bloggen og på Facebook siden.
For god ordens skyld gør jeg opmærksom på, at denne lille konkurrence på ingen måde er forbundet med Blogger, Facebook eller andre medier. Den afholdes ene og alene af mig, Happymade.dk.

Med ønsket om en rigtig dejlig lørdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Jeg har netop lige købt denne blok hos dig og den er så fin!
    Jeg faldt for de fine ugler, som skal på kort til mine drenge som er vilde med Harry Potter. Uglen minder mig om Harrys ugle Hedvig.
    Jeg laver oftes kort, men er også glad for at lave minialbums.

    SvarSlet
  2. Jeg elsker at lave kort og LO.. Sys papiret ser mega lækkert ud

    SvarSlet
  3. Dejligt lige at se lidt mere af blokken, end bare forsiden :D
    Jeg laver primært kort, men er også glad for at lave mixed media :D

    SvarSlet
  4. Wauw et fedt mærke og produkter - jeg elsker dine eksempler - de er altid så fine.
    Jeg laver kun kort, men kan ikke få afsat dem alle, så jeg overvejer at begynde at lave LO's efter ungerne er begyndt i skole igen. Jeg er arbejdsløs pt. så tiden er jo til det.

    SvarSlet
  5. Jeg er helt klart en layoutpige, men et enkelt kort falder der da af indimellem. Siger hun, mens hun faktisk lige nu sidder og sveder over et feriealbum fra Paris, som datteren skal have til hendes fødselsdag ;-)

    SvarSlet
  6. Super fede kort du har lavet. Det papir er lige mig. Lidt råt og fede farver.
    Har mit første lo til gode. Det er kort jeg går efter.

    SvarSlet
  7. Kort er min Soulmate, elsker det

    SvarSlet
  8. Super søde kort og fedt papir. Jeg laver både albums, æsker og kort bla. til OSH.

    SvarSlet
  9. Lækker blok samt søde og enkle kort.
    Jeg laver hovedsaglig kort, men dukker der en anledning op griber jeg den gerne og laver noget andet end kort.
    /Thea

    SvarSlet
  10. Jeg laver kort og er også faldet for at lave personlige bokskort med teamet som passer til modtageren.

    SvarSlet
  11. Jeg laver selv kort, og kan godt lide CAS kort (clean and simple). Det er bare tit mine kort bliver anderledes end først tænkt, da jeg elsker blomster og bling...🤣

    SvarSlet
  12. Jeg er netop i gang med et bryllupskort med marry me serien og har ellers gang i et dåbskort, begge ting vi selv skal bruge. En explossionsbox er også sjov at lave, især når man keder modtagerne og dermed kan gøre det meget mere personligt. Jeg kan rigtig godt lide, at det jeg laver passer til modtageren.

    SvarSlet
  13. Jeg laver lidt af hvert kort, layout, minialbums, og ellers hvad jeg synes om ud fra videoer. Jeg elsker at lave clean and simple kort, og det er dies fra simple and basic helt suveræne. Lige pt er det papir fra netop det mærke her, og så papir fra Renke. Dejligt også lige at se nogle af siderne på netop denne blok ��

    SvarSlet
  14. Super lækker serie der jo kan bruges til mange anledninger. 😊 Tak for at vise de fine eksempler.
    Jeg sysler med kort, æsker og albums, men også meget mixed media og art journaling. 🤗

    SvarSlet
  15. Vild med din stil 🤗 jeg laver kort og æsker ✂️📝

    SvarSlet
  16. Elsker at blive inspireret af dig. ��
    Elsker at lave kort, men også album. Har fornylig været på æskekursus, så det er også sjovt at lege med. ��

    SvarSlet
  17. Nydelige kort og super flot papir , laver mest kort og æsker nogen LO'er bliver der også tid til sådan ind i mellem alt andet ....

    SvarSlet
  18. Super fed serie der skal bruges til project life album sider 😁👍😁

    SvarSlet
  19. SÅ flotte kort i din sikre stil. Og med lækkert papir, der dækker bredt.
    Jeg er kortmager. 😀

    SvarSlet
  20. Superflot blok med mange muligheder i. Jeg laver mest kort, men også lidt æsker. Jeg er ikke på facebook, så kan ikke Synes godt om, men jeg følger dig på Instagram :-)

    SvarSlet
  21. Helt enig i at det er flot papir! Jeg laver mest kort og en sjælden gang en æske. Og så vil jeg gerne igang med art journaling.

    SvarSlet
  22. Jeg laver både kort og minialbums, er fornyligt begyndt på PL bøger til alle de billeder jeg har af børnene (hhv 23&26��)
    Det er så skønt med inspirationen fra bloggen

    SvarSlet
  23. Så lækker inspiration! Jeg laver for det meste kort, men også gerne mini-album fra bunden �� Mange hilsner fra Tina M.

    SvarSlet
  24. Æv der røg hele mit skriv. Ville bare taste den ind med mit navn. Så må jeg prøve igen. Men jeg laver kort og nogle gange hvad folk ellers spørger om jeg vil hjælpe med, såsom sangskjuler eller lyssten. Tak for den fedeste blog med masse af dejlig inspiration og fordi du er dig. Ville elske at vinde det her smukke papir; så er det bare om at komme igang med en masse kort ��

    SvarSlet
  25. Elsker at lave kort, er først rigtig begyndt inden for de sidste par måneder ��

    SvarSlet
  26. Jeg laver mest kort og minialbum. Men også af og til forskelligt pynt til at hænge på grene, på bordet eller væggen😁

    SvarSlet
  27. Lækkert papir. Jeg laver mest kort og tags, men også lidt albums og æsker - gerne med kort eller tags indeni.

    SvarSlet
  28. Super fed præmie! Kunne være fedt at vinde til mine kort, som er min helt store hobby og min "de-stress" i hverdagen! ����

    SvarSlet
  29. Jeg laver mest kort, men hvis jeg kan slippe afsted med at lave noget andet "fornuftigt" med papir og saks, så gør jeg det. Silhouette maskinen er en stor hjælp til mange andre projekter.

    SvarSlet
  30. Jeg elsker at lave kort med forskellige teknikker, layouts når tiden er til det og min bullet journal ��❤️

    SvarSlet
  31. Jeg laver kort, men det bliver ikke til særlig meget i disse dage, hvor jeg også er ramt af morfeber samt diverse lister, indkøb og deslige...

    SvarSlet
  32. Jeg elsker udfordringen i de meget personlige kort, hvor jeg får modtager helt ind i kortet ;)

    SvarSlet
  33. Jeg laver det meste med papir. Mest i kort - lidt lejlighedsgæstebøger - albums - juleting til ophæng - quilling - sjove samleselv ting til fx sangskjulere. Elsker papir- elsker det samvær det giver når vi mødes på kryds og tværs.

    SvarSlet
  34. Mit foretrukne er layouts - til mine børn, men i øjeblikket laver jeg mest kort

    SvarSlet
  35. Jeg laver mest layouts, PL og minialbum, men laver også lidt kort.

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.