Inspireret af kunstværk...

Lad mig sige med det samme; nu er jeg gået rundt om kortet en lille uge - og jeg kan stadig ikke helt beslutte mig. Er det for "mærkeligt"? Fungerede ideen bedre i større format og som et kunstværk. Da jeg spurgte min mand om han kunne hjælpe med at kaste lys over sagen "Hit or miss" var hans svar at han synes jeg skulle blogge med det. "Gør det noget at der er noget man ikke sikker på?" Nogen vil måske hade det - eller ihvertfald synes det er mærkeligt. Andre kan måske godt lide det. Og bliver inspireret af et eller flere elementer af det.


Så.... Jeg har valgt at blogge med et kort, jeg simpelthen ikke kunne få ud af mit hoved efter at have set en lille fin udstilling af kunstneren Jens Chr. Jensen. De værker JEG så handlede rigtig meget om gentagelse om struktur. Kendte elementer sat sammen på forskellig vis. Bla. frimærker. Der var flere værker - og jeg synes de var super fede.


Udfordringen til mig selv var at bruge et designark jeg havde haft svært ved at bruge - her et juleark fra scrapboys fra serien cotton winter - som har nogle lækre farver. Og når det bliver stanset ud i små firkanter er papiret mere "farve" end "motiv". Så vidt så godt. Jeg tog udganspunkt i en af kunstnerens designs; firkant med hul i midten. Og så ellers lag på lag på lag.... Jeg brugte de meget farvemættede firkanter i bunden og de mere lyse og lette i toppen. Jeg bearbejdede papiret let med mine fingre så de "stritter lidt" - jeg synes det skabte mere bevægelse end de helt flade stykker papir.


Jeg skar en kvadrat på min trimmer i det lækre papir fra Tonic Studios, da jeg synes det rammede de luftige papirer fint ind. Og med de nye lækre scallop dies fra Simple and Basic stansede jeg det yderste lag i Linnen karton i farven Old Blue.


Jeg forsøgte mig med en kvadratisk kortbase i hvid, men synes det var pænere uden den lige kant; dette kan man gøre ved at stanse to stykker (her i hvid) det ene stykke falses 1 cm. eller to fra toppen og her limes de to stykker sammen. Så kan kortet åbnes som almindeligt - selvom der fra starten ikke var en "lukket kant" - håber dét giver mening?!


Sætningen i midten er oprindelig med de to ord ved siden af hinanden (et sæt fra Simple and Basic), men jeg klipper ofte i mine stempler, så jeg kan bruge dem på mere end en måde.


Jeg monterede stemplerne i min MISTI da jeg fra starten vidste jeg ville embosse mere en gang for at give lidt mere substans til teksten midt i alt det "larmende" Jeg valgte at embosse med rosegold tre gange, og det giver virkelig ordene dimension og ser godt ud synes jeg.



Nu er det op til dig, om ideen er mere skør end noget andet :-) Men uanset håber jeg du har fået noget med herfra....

Med ønsket om en rigtig god weekend
scraphilsner Anne-Mette/Gallerilarsen


Kommentarer

  1. Jeg syntes det er et flot og anderledes kort, kan god lide "lapperne"

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.