Leg med Alcohol Inks

Hey alle sammen.
De er jer der har set mine blogge før, har måske lagt mærke til at jeg godt kan lide at lave mine egne baggrunde til kort.
Og nu da Anette endelig har fået taget sig sammen til at få alcohol inks i shoppen (Ja det tog sin tid :P) Så synes jeg da lige jeg vil vise hvordan jeg laver baggrunde med dem.

Jeg starter altid med at sjaske hele papiret til med sprit.
Husk det skal være specialpapir beregnet til alcohol inks. 
Herefter putter jeg farve på.
Så skal farverne jævnes ud og det kan man gøre med et sugerør, en føntørrer, en Air Blower eller en varmepistol. Det giver forskellige udtryk så prøv dig frem :) 


Her vil jeg bare lige vise hvor stor forskel der kan være på hvordan farverne reagere selvom man starter ens ud med at spritte papiret til.



Her kan man se forskellen på hvordan det ser ud når man ikke starter ud med sprit (venstre) og med sprit (Højre)



Når jeg har fået det til at se ud som jeg vil have det og det er tørt kan jeg godt finde på at lave nogle prikker med en pensel dyppet i sprit.


Og nu vil jeg så spamme jer med nogle forskellige baggrunde.
Jeg skriver over hvert billede hvilke(n) farve(r) jeg har brugt, og linker til farven samtidig.
Jeg bruger oftest ikke mange forskellige farver på en baggrund, men prøv at ligge mærke til hvor mange forskellige nuancer men får alligevel.


Raspberry og Mixative Rose Gold


Turqouise og Mixative Gunmetal




Kan godt lide at have baser klar til hvis der skulle komme en lejlighed op til et kort, og så skal der jo ikke meget til at få baggrundene til at udgøre et færdigt kort.

Turqouise og Mixative Gunmetal






Det var alt for denne gang.
Håber din lyst til at lege med Alcohol Inks er blevet vakt.

//Kristina

Kommentarer