Alcohol Ink og teknikker


Jeg er også hoppet i med begge ben og er blevet så fascineret af at lege med Alcohol Ink.
Jeg vil i dette indlæg vise lidt forskellige teknikker jeg har afprøvet.
Mine billeder er taget hvor jeg sidder i frisk luft så derfor ikke de bedste billeder, men 
det er vigtigt at du sidder, hvor du får frisk luft ind, da det ikke er helt ufarligt at sidde med.
Dette kan du også læse mere om ved produktbeskrivelse når du handler ind ved Happymade.






På de 3 ovenstående billeder har jeg fået hele 4 tags med denne ene baggrund (10,5 x 14 cm).
Jeg har skåret 2 dies ud med henholdsvis Tak og Tillykke die.
Men på de 2 sidste har jeg anvendt teknikken lift it, hvor jeg har stemplet og derved løftet farven af og med let hånd tørret over med køkkenrulle. Denne teknik er anvendt med teksten Jubilæum og hjertet og knus.

VIGTIGT AT LÆSE:
Når man bruger Alcohol Lift-Ink skal man bagefter tørre ganske let over med køkkenrulle og bruger du teknikken med stencil skal du også bruge køkkenrulle. Brug evt bagefter din føntørrer til at tørre med (vigtigt du ikke bruger din varmepistol)
Se evt. denne video, hun har inspireret mig 

Materialeliste til ovenstående Alcohol produkter er :

Alcohol Ink Slate
Alcohol Ink Citrus
Blending Solution (brugt til alle eksempler) 
Academy Series - syntetisk papir A4 - 30 ark (brugt til alle baggrunde)
Air Blower (er brugt til alle baggrunde)





På de 3 ovenstående billeder med blå baggrund har jeg brugt Lift-Ink i flydende form og en stencil.
Kommer lidt på en Felt Pads og dupper forsigtigt over en stencil, som er sat fast med tape så du ikke rykker med projektet. Din baggrund har nu fået et helt andet udtryk. 
Din stencil tager lidt farve, jeg lagde min i sæbevand med det går ikke helt af, men for mig gør det ikke så meget.

Materialeliste til ovenstående Ink produkter:

Alcohol Ink Denim


 


Mit sidste kort jeg vil vise er også bare leg med farver.
Jeg har skåret 4 x af hvert bogstav hvoraf et er sort har limet de 2 første hvide ovenpå hinanden, det sorte er så limet på forskudt ovenpå igen og det sidste hvide er igen limet ovenpå de 2 andre hvide. Den sorte giver herved skyggeeffekt.
Blomsten er skåret i gunmetal og vellum og sat ovenpå hinanden.


Materialeliste til ovenstående Ink produkter:

Alcohol Ink Stream
Alcohol Ink Mushroom


Øvrige produkter der er brugt:

Simple and basic TAG  sæt SBD055 og SBD056
Simple and Basic TILLYKKE die SBD019
Simple and Basic TAK die SBD010
Simple and Basic ALPHABET SMALL SBD083
Simple and Basic STEMPELSÆT SBC041
Simple and Basic JUBILÆUM SBC091


Florilèges design BLOMST 
Create a smile Stencil BUBBLE CIRCLE 
Hunkydory crafts Gunmetal


Håber du er blevet fristet til også at komme igang med leg og sjov med Alcohol Ink.
Der kan forekomme udsolgte produkter. Du kan få en advisering når disse er på lager ved at klikke på send mail når varen atter er på lager 

Rigtig god weekend.
Jonna Helmin




Kommentarer