Gæsteblogger: Vibeke Fruergaard Poulsen - Leg med alcohol inks



Jeg havde egentligt besluttet mig for, at jeg ikke skulle investere i alcohol inks, jeg har jo så rigeligt med ting herhjemme at lave kort af, men jo flere kort og videoer jeg så med de flotte resultater, jo mindre blev min selvkontrol, og i et svagt øjeblik måtte jeg overgive mig og sende en bestilling til Happymade, og WOW siger jeg bare, hvor har det været sjovt at lege med alcohol inks ;-)

Jeg fik lov til at være gæste-designer og viser mine resultater hos Happymade og det jeg er utrolig glad for - tak Anette ;-)

Jeg har fundet rigtig meget inspiration til teknikker og kortideer fra pinterest og fra videoer på YouTube fra bl.a. Jennifer McGuire, jeg vedlægger et videolink her: https://www.youtube.com/watch?v=Jtwv74zF-10&list=RDCMUCIahNe1rImARk2cdLOpMfZg&start_radio=1&t=0

Det første jeg gjorde, var at lave farveprøver af mine nyindkøbte alcohol inks. Jeg skar et stykke syntetisk papir i mindre stykker, og blandede 2-3 farve pr. ark, herefter skrev jeg navne på, så jeg vidste hvordan de forskellige farve så ud, når de var tørret op.





Baggrunde lavet med alcohol ink og husholdningsfilm


Jeg havde set en idé med at pakke papiret ind i husholdningsfilm, mens det endnu var vådt af alkohol og lade det tørre til dagen efter. Jeg tænkte, at det måske kunne give en sjov og anderledes struktur på det færdige ark, så det måtte prøves.

Her har jeg brugt farverne Pistachio, Citrus og Gold til den grønne baggrund. Denim, Aqua og Gold til den blå baggrund, og til den røde har jeg brugt Dandelion, Wild Plum og Rose Gold. Som fortynder har jeg til dem alle brugt isopropylalkohol.


Da baggrundene havde ligget natten over, kunne filmen lige så fint trækkes af, og jeg havde fået nogle fine og lidt anderledes baggrunde.



Til de blå kort skar jeg først ud med den største PiercedRectangle die fra Simple and basic, jeg tilpassede den til den størrelse jeg ville have, ved at skære et stykke af kanten, så den blev smallere. Herefter delte jeg stykket i 2. Jeg ville gerne lade baggrunden stå uden at gøre for meget ved den, så det blev til 2 simple, men fine kort. Stemplet er fra Simpleand basic.




Til det røde kort brugte jeg ligeledes den største rectangle pierced die samt en tillykke-die ligeledes fra Simple and basic. Tillykke-dien blev skåret 3 gange i hvidt pap og derefter i Burnished Rose fra Tonic Studios. Jeg har pyntet med Nuvo Crystal Drops i farven Carnation pink samt med en sommerfugl (ikke fra webshoppen).


Den grønne baggrund mindede mig om græs, så jeg tænkte at det kunne være sjovt med en blomst foran. Jeg elsker magnolia, så jeg måtte bare bruge det stempel fra Create A Smile. Jeg stemplede og farvelagde blomsten på Neenah papir og brugte mine Copic-tuscher til at farvelægge med.



Jeg klippede blomsten ud i hånden og skar midterste del ud med en hobbykniv, men lod nederste del af papiret være tilbage, så jeg kunne stemple en tekst her. Jeg brugte et stempel fra simple and basic til begge kort. For at få kanten til at passe med baggrunden, brugte jeg også kant-dien her. Til slut satte jeg skumpuder bag blomsten og satte den fast på kortet.

Copic i farverne: RV69, R37, RV14, RV13, RV10, RV000,G28, G17, YG09, YG06, G99, YG95, YG91
Farvelagt på Neenah karton: https://www.happymade.dk/shop/crafters-companion-neenah-1565p.html

Jeg håber, ovenstående har givet lidt inspiration.
Kærlig hilsen Vibeke Fruergaard Poulsen

Kommentarer

  1. Hvor blev dine kort bare super fine 😊 rigtig lækker inspiration 😊

    SvarSlet
  2. Det ser så godt ud - tak for fin fremvisning🙂

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt😉 dejligt inspirationen kunne bruges. Det har været sjovt at få lov til😀

      Slet
  3. Hold da helt op! Tak for inspirationen, nu bliver jeg igen lidt motiveret med at fortsætte at scrappe. ❤️��

    SvarSlet
  4. Virkelig lækre kort Vibeke - meget inspirerende :-)

    SvarSlet
  5. De er super flotte Vibeke ;) man blir grebet af det , som du siger har man nok, men pludseligt er der opstået nyt behov 🙈🙈

    SvarSlet
  6. Hvor dejligt hvis jeg kunne være med til at give lidt inspiration ;-) mvh Vibeke

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.