Gæsteblogger: Vibeke Fruergaard Poulsen - Mere leg med alcohol inks



Da jeg overhovedet ingen erfaring har med alcohol inks, var min første indskydelse blot at lege lidt med farverne og stille og roligt finde frem til, hvordan jeg bedst kunne arbejde med dem.

De følgende kort er derfor lavet på denne måde.
Jeg har brugt et af de store sugerør og føntørre med kold luft til at flytte rundt med farven.
Og så har jeg brugt isopropylalkohol og alcohol blending solution for at få farverne til at blende sammen. Begge dele fungerer fint, men jeg foretrækker nok alligevel Tim Holtz blending solution, som jeg synes får farvene til lidt bedre at blende sammen.


Min mands onkel blev 75 her den 1. maj, og trods disse Corona-tider skulle han da alligevel have et kort og en lille hilsen på sine fødselsdag.
Til kortet har jeg brugt farverne Denim, Aqua, Laguna og Rose Gold. Jeg brugte den 5. største af de kvaratiske ”Pierced squares dies” fra Simpleand basic. Med inspiration fra et opslag Anette lavede på facebook, tegnede jeg nogle blade på bagsiden af et stykke craft paper fra Tonic Studios i farven ”Burnished rose”. Jeg klippede bladene ud i hånden og kørte dem gennem en bladembossing folder fra Sizzix, den giver bare det flotteste blad look. Tallene erde store fra Simple and basic og tekststemplerne også fra Simple and basic (desværre udgået nu). Til slut pyntede jeg med nogle Nuvo Drops i farven Caribbian Ocean.


De næste 2 kort er lavet ud af et stykke 10,5x15cm ark syntetisk papir. Jeg brugte farverne Wild Plum, Boysenberry og Rose Gold. Jeg skar arket ud med den største rectangle die fra Simple and basic. Og brugte et par kant die til at dele papiret i 2 stykker. De fede stempler er ”Friendship” fra Honey Bee Stamps. Jeg har puttet skumpuder på bagsiden af de farvede stykker og pyntede til slut med lidt Nuvo drops i farven Sweet Lilac.


Næste baggrund blev lavet med farverne Stream, Teakwood og Gold. Man skal passe lidt på med de metalliske farver, som giver rigtig meget fra sig. Denne baggrund blev meget domineret af guld, og for at kompensere herfor brugte jeg ”Pierced tags die” fra Simple and basic til at stemple på. Stemplet er også fra simple and basic. Til slut pyntede jeg med nogle Nuvo drops i farven Caribbian Ocean.


Dette kort er lavet med Eggplant, Purple Twilight, Denim og Rose Gold. Stemplet er fra Alternew ”Birthday bash” og så har jeg pyntet med et par udstansninger i craft paper fra Tonic studios i farven ”Burnished rose”.



Når en baggrund ikke lykkes…


Disse baggrunde var jeg slet ikke tilfreds med, men jeg tænkte, at jeg skulle prøve om jeg ikke alligevel kunne bruge dem til noget.
Den øverste baggrund er lavet med farverne Teakwood, Stream og Gold. Den nederste med Mermaid, Citrus og Dandelion. Den øverste baggrund endte jeg med blot at beskære. Jeg brugte Rectangle pierced dies, og skar den af to omgange, så jeg gjorde den smallere end dien i virkeligheden er. Jeg brugte stemplet ”Opmuntrende tekster” fra Simple and basic og pyntede med en udstanset sommerfugl fra gemmerne.
     

Den anden baggrund voldte mig større kvaler. Jeg besluttede mig for at bruge en stor tekst-die fra Altenew ”Mega thanks” og prøve at skære teksten ud af baggrunden, jeg lavede tre lag i hvidt karton og satte bagved for at fremhæve teksten. Jeg blev faktisk ret godt tilfreds med teksten, som jeg kombinerede nogle af stemplerne fra Honey Bee stempelsættet ”Friendship”. Er ret vild med det stempelsæt ;-) Jeg pyntede igen med lidt Nuvo drops i farven Caribbian ocean.



Jeg håber, du selv har fået lyst til at prøve at lege med alcohol inks.

TAK for denne gang.
Kærlig hilsen Vibeke Fruergaard Poulsen

Kommentarer

  1. Fine kort du har fået lavet. Var selv på et kursus med alcohol ink for et par år siden, blev ikke helt fanget af det, men med alle de fine kort jeg har set mange steder her på det sidste, så kunne det da godt være, at jeg skal have fundet de ting jeg fik lavet frem fra gemmerne, og se om ikke jeg kan få det brugt på en eller anden måde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er da bare med at få fundet tingene frem ;-) mvh Vibeke

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.