Herrekort


Herrekort / maskulin stil


Jeg hører tit, at de der herrekort er svære at lave. Men det behøver de ikke at være. 
Jeg har lavet tre kort, hvor baggrunden er næsten ens, og med næsten ens die cuts i forskellige farver. 
Jeg har stemplet, krattet og sværtet, samt lavet streger med en tynd pen. 
Det giver et lidt råt udtryk, som jeg godt kan lide. 



Jeg har kun brugt to forskellige stempelsæt til alle tre kort. 
Til tekststemplet har jeg brugt distress ink sværter, fordi jeg ikke vil have dem til at fremstå tydeligt. 




Her er stemplet blevet lidt tydeligere. Jeg har brugt Distress Oxide. 


Lidt krat i kanterne, gør at det får et rustikt og råt udtryk.


Stregerne har jeg tegnet med en tynd tuschpen og linial. 
Til sidst har det fået en god gang svært i kanterne. 








Materiale liste:

Papir/karton

Alexandra Renke papir: 10.648/10.359/10.1427

Floriléges design: FDPI21904.

Alm karton: Sort karton, kvist karton, akvarelpapir, bølgepap fra gemmerne

Dies:

Simple and basic: SBD099/SBD019/SBD165/SBD011/SBD072/SBD005/SBD162.

Crealies : CLDRXL06

Stempler:

Simple and basic: SBC105

Creative expression: UMS779 Horticultural script. 

Studio light: Stampin254.


Jeg håber at jeg har kunnet inspireret til at det kan blive lidt lettere at lave de der herre kort. 

Tak for nu.

---Jette---



Kommentarer