Små billeder - eller art-journaling...

 I foråret overraskede vi såvel andre som os selv, ved at købe en ældre campingvogn. Og selvfølgelig måtte der lidt "dimmer" ind for at den føltes som vores. Noget af det jeg gjorde var at lave 3 små billeder. Det er fedt når vores krea-materialer kan bruges til andet og mere end liiiige det tiltænkte. Disse kunne ossse  være en side i en art-journal.

Jeg så en plakat som jeg var ret vild med, men synes det var sjovere at lade mig inspirere af den, og selv lave noget.


Det første billede har fået en graduerende blå farve - lavet med distress ink. Da det var helt tørt  udstansede jeg denne die fra Sizzix 3-4 gange, og limede på baggrunden som jeg synes det så pænt  ud. Jeg  stansede ud i rosegold fra Tonic, og lod nogle af de små diamanter blive limet tilbage i formen. desuden gav jeg lidt ekstra farve, så nogle fremstod mørkere i forhold til baggrunden.

Teksten blev stanset ud med Alphanumeric stretch fra Tim Holtz. In og Ex blev skrevet med bold sophisticated script fra Concord and 9th - men for at få str. til at matche de andre bogstaver, kom det en tur i printeren og blev forstørret- Disse bogstaver klippede jeg ud i hånden. Ikke perfekt, men helt bestemt okay. 

Billede 2 fik en wash med diverse lyserøde distress inks; bla Victorian velvet. Fik lidt splat med bla. guld. Her passede str. fint sammen, så det blev der ikke ændret på.


Tredje billede hænger i "køkkenet" - ha ha ha.... Jeg tog udgangspunkt i de farver jeg har syet puder, købt kurve osv. (jeg sagde det jo; dimmer måtte der til :-)) 


Da vi drikker te til morgenkaffen, blev det et par tekrus jeg fandt på nettet til at tegne efter. Har set ordet tea-riffic" flere steder, og det skulle selvfølgelig bruges. Igen lavede jeg en baggrund med distress inks; cracked pistachio, salvaged patina, speckled egg stormy sky. Tekrusene blev malet seperat og klippet ud. De blev ligeledes malet med distress ink i farven fossilized amber.

Her havde teksten osse brug for at blive ændret lidt i ft. den opstilling jeg ønskede. "Make it a" og "day" er i oprindelig størrelse. Tea er igen skrevet med alfabetet fra concord and 9th. "riffic" skulle til gengæld gøres mindre, så begge tekster røg igen en tur i printeren. Istedet for at klippe dem ud, overførte jeg dem til billedet, og tegnede op med en sort pen.


Også her er det tydeligt når det forstørres op, at det ikke er "perfekt" - men jeg synes det passer til stilen, og er helt tilfreds.

Og SÅ er vi klar til ferie. God ferie ude og hjemme til jer alle. 

Sommer-scraphilsner Anne-Mette/aka Gallerilarsen.







Kommentarer