Slim julekort i grøn, mint og glitter


Hejsa og snart glædelig jul.

Jeg elsker at lave julekort og udfordre gerne mig selv til at bruge nogle utraditionelle julefarver. Denne gang blev det til mørkegrøn, oliven og mint. Kortformatet er slimline (total favorit) og med masser af Simple and basic dies. Materialelisten finder du nederst i indlægget.

Et lille tip til at lave sne-effekt, så er Nuvo stone drops i hvid  ganske genial. 
Den er nem at bruge og når den tørrer op, har den en ru overflade. Jeg har brugt den på kort 1 og 3, 
på kort 3 dryssede jeg hvid glitter på den, mens den var våd og det blev så fint.


 



Den grønne tekst er stemplet med Versa magic chalk sværte. Stemplesværter er jo en helt videnskab og jeg skal ikke gøre mig klog, men jeg ender som regn altid med at blive mest tilfreds med Versa magic chalk.




                                                             Et andet tip er acetat! 

Jeg bruger det gerne til at stabilisere rammer med. På kort 2 er der acetat i ovalen og i kort 3 er der i midten af doilyen. Det bliver desuden nemmere at "bygge" vider på lagene med acetatet i midten














Materialer:

Embossing folder sne

Doily

Sløjfe

Grene

Oval

God jul

Christmas

Grantræ

Slim stamp

Slim frame

Enamal dots

Glitter karton

Mint papir

Mørkegrønt papir

Mellemgrønt papir

Acetat

Nuvo stone White

Versa magic chalk



Kommentarer