Nytårskort med flotte mavebælter

Hvis man i juletravlheden ikke lige når at sende alle sine julekort, kan man jo sende et nytårskort i stedet for. Jeg har lavet 3 forskellige nytårskort i slimlineformat. De lukkes med flotte mavebælter i vellum.

Jeg har skåret kortbasen i 21 x 20 cm og scoret ved 5 cm og 15 cm fra højre kant. Der scores på langs fra siden med 20 cm, så man får et slimlinekort, der åbnes på en lidt anderledes måde end sædvanligt, men stadig har størrelsen 21 x 10 cm.

Alle teksterne er fra Simple and basic - og det er det meste af pynten også.

Mavebælterne samlet

Jeg har fråset i lækre papirer, og til gengæld holdt lidt igen med pynt. Mavebælterne bærer eneste pynt på forsiderne - rigtig lækre, hvis jeg selv må sige det :-)

Alexandra Renke papirer og Holographic karton - super flot med det markante 2022 og det mega smukke papir. Det holografiske papir er SÅ flot  - langt flottere end fotoet kan fange. Helt klart mit eget favoritkort af de 3.



Mias Papierwerkstatt og Holographic karton..., masser af stjerner - også indeni ..  mavebæltet med den flotte stjernekrans og Godt Nytår er da bare super elegant. På skrivefeltet er der både stemplede stjerner og udstandsede stjerner fra stjernekransen. 




Smukt og naturligt med Mias Papierwerkstatt (Alexandea Renke som base). Simpelthen så smuk serie - som fint kan bruges til både jul, nytår og vinterprojekter. Jeg har valgt at bruge guldembossede stjerner på mavebæltet og til teksterne. Det passer så fint med farverne i det smukke ark.




Ja, det blev et lidt billedtungt indlæg, men altså ... jeg vil jo ikke snyde jer for de fine detaljer, der trods enkeltheden gemmer sig i hver enkelt kort.

Materialer:
Karton og mønsterark
Alexandra Renke:
Mias Papierwerkstatt:
Andet:

Dies
Simple and basic:
Design 5:

Stempler

Sværte og pynt

Mange glade kreahilsner
Jytte

Kommentarer