Fødselsdagskort i sarte forårsfarver

 


Med stormen Malik hængende som en trussel over landet, er det lidt kontrastfyldt at vise et kort i sarte forårsfarver med tynde og fine udstansede blomster på. Men...ikke desto mindre er det, hvad dette blogindlæg viser i dag.

Tidligere på ugen lande endnu et nyt mærke på webshoppen (Simply Graphic). Jeg er STOR fan af Sophies smukke designs, der har en ynde og lethed over sig. Så materialevalget var let for mig: Simple and basic kombineret med Simply Graphic.

Kortet er et almindeligt A6 kort i elfenbensfarvet karton.

De mønstrede designark er fra denne pakning. Lagene er stanset ud med ét af de allerførste Simple and basic designs, jeg lavede, SBD003, hvor jeg har anvendt 2. og 3. største rektangel, så der er mere luft omkring mønstrene.

Tag udstanset i vellum er fra dette Simple and basic sæt, SBD109. På pc'en har jeg i Adobe Illustrator arbejdet med nogle hjerter, som er laserprintet ud på vellum. Jeg har en ganske simpel laserprinter (Canon I-Sensys LBP251dw), som er billig i drift. Derefter har lagt guldfolie over hjertemotivet og kørt det igennem min fantastiske MINC. Det samme er gældende for teksten 'TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN', som også bare er laserprintet og efterfølgende kørt igennem MINC'en med guldfolie over. Banneret er stanset ud med die fra Simple and basic sættet SBD162.



Jeg er VILD med det eksklusive resultat, det giver med guldfolien - Og hos modtageren, giver det ofte den der 'whauuuuu - hvor ser det fedt ud'...Og hvem ønsker ikke den reaktion, når man nu har gjort sig umage med et personligt kort?

De smukke blomster er fra Simply Graphic. Sættet hedder Fleurs Opposées SG-D445.

De er stanset ud i den flotte guldkarton fra Honkydory Crafts Ltd., Glamorous Gold.


De små guld dots er egentlig bare 'affald' fra tidligere udstansninger - Men de har en fin og dekorativ størrelse. De er fra hulforstærkerne fra æske sættet SBD198.

Den fine snor, finder du her. Den findes i et væld af smukke farver her.

Alle lag er løftet og limet sammen med dobbeltklæbende skumplader i 1½mm tykkelse (min egen absolut favoritafstand, da den lige nøjagtig giver et løft uden at blive for voldsom...Men det er jo en smagssag).

Og skulle man have bemærket baggrunden til kortet? Så kan jeg oplyse, at det er sammenkrøllet og brugt folie. Kan du li' farven? Jamen, så finder du den lige her.

Jeg håber, du har fået et skud inspiration og har lyst til at arbejde videre med idéerne/metoderne, som jeg har anvendt.

Med ønsket om en rigtig dejlig lørdag.

Kærlig hilsen Anette

Kommentarer