Lysende værtsgave/venindegave

 

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg er lidt vild med de dies fra Farbton og her vil jeg vise, hvad jeg har lavet med den smukke blomsterdie der findes i 3 størrelser. Jeg har i dette indlæg brugt s/m.



Gaveposen er lavet med Gift Bag Punch Board og jeg har lavet str L. 
Vejledning til denne findes på YouTube. Posen er lukket med magnetluk og jeg har brugt SBD034 trekant die til at lave lukning med, samt et 30x30 ark karton. Vil dog anbefale, at denne lukning kun laves hvis man laver kæden med 10 små blomster, jeg har 8 små og 2 medium blomster og det går kun lige, at kæden kan være der.
(Dette erfarede jeg først da æsken var lavet) :-)
Jeg vil nok fremover lavet den med hanker af bånd.


Lyskæden er de minikæder man kan købe i Rema og som bruger 2 AA batterier.
Den kan pynte på bordet, i blomsterdekorationer og i krukker og på værelset og ja meget meget andet, det er kun fantasien der sætter grænser.


Jeg har et par kunstige hængeblomster fra Ikea i køkkenet og her pynter min.



NU TIL HVORDAN DE SMUKKE BLOMSTER LAVES:

På den næste 3 billeder ses, hvordan blomsten samles.
Du skal udstanse 6 blomster ialt. Du kommer lim på som vist på billederne.


På dette billeder er alle 6 udstansninger nu limet sammen og jeg har brugt et par klemmer til lige at holde projektet sammen ca 5 min. 



Nu monteres blomsten omkring lyskæden.
Sørg for, at kæden ligger på kanten af de 6 der er limet sammen.
Monterer blomsterne mellem de små diodelys.


Når kæden ligger fint i midten, lukkes blomsten sammen og jeg holder blomsten lukket med 2 små træklemmer i ca 5 min for lige at være sikker på at limen har taget fat.



Nu er blomsten monteret og man åbner så blomsten ved at trykke ganske let i toppen af hvert blad så det ligesom spreder sig lidt ud. Ses måske lidt tydeligere på ovenstående billede hvor min tommeltot viser det.



HALV BLOMST :
Har lavet halve blomster som pynt på gaveposen.

Der laves 3 udstansninger, som halveres på midten så du har 6 stykker ialt.


Blomsten samles som, hvis det var en almindelig blomst, dog er der 3 stykker der har en kant der stikker ud, denne klippes af (billede 3) og der limes som vist.




Materialeliste:

Dies:
Farbton Blomster 10266 ( Anmod om at få besked når de igen er på lager. )

SBD034 Trekant die
SBD103 Cirkel die m/frimærkekant
SBD160 Blade outline
SBD161 Blade Solid

Stempel:
SBC113 Frimærker mm.

Karton/papir:

Punch Board:

Pynt:
Farbton Deco pins - Antique Silver



Tak fordi du kiggede forbi.
Jonna Helmin

















Kommentarer