Dansende forårspiger

Jeg har længe haft kik på de 3 skønne feer fra Alexandra Renke - og jeg er så glad for, at jeg for nylig har købt den der hedder Dancing Fairy Lala. Da det jo er en fe, er der selvfølgelig vinger til, men diesættet er så smart lavet, at man kan bruge dien af pigen for sig selv - med eller uden den løse kjole, med eller uden vinger - og med eller uden øje til ophæng. Jeg har brugt pigen og den løse kjole - og har lavet 3 søde forårspiger, som skal danse og sprede lidt forårsstemning i mit stuevindue.

Pigerne er 10,5 cm. høje og 8,5 cm. fra fingerspids til fingerspids. 

Selve kroppen skæres der 2 af - de limes sammen med sytråd imellem til ophæng. Så skæres der 2 kulørte kjolestykker (samme die som kroppen) som limes på hver sin side af den hvide krop/kjole. Derefter skæres den ekstra kjole-die i vellum (2 stk.) og limes fast på øverste del af de kulørte kjoler.

Da kjolerne skal spejlvendes, når de samles har jeg brugt en bonefolder til at glatte "bagsider" med, så kanterne blev så fine som muligt. 

Som i nok kan se, så var jeg ikke omhyggelig nok med limen på vellummen på især den lilla pige. Der skal virkelig ikke ret meget lim til og du skal sørge for at glatte limen godt, så ses den ikke så tydeligt igennem vellummen. Jeg har klaret den opgave bedst på den gule pige, men når først pigerne hænger i vinduet, så ses limen nok ikke så tydeligt - satser jeg på :-)

Pigernes kjoler har fået blomsterkant i matchende farver - synes de små, fine blomster fra Simple and basis passer perfekt dertil.




 

Jeg kan se mange muligheder med det søde diesæt, og jeg er stærkt fristet til at købe de 2 sidste i serien også. I hvertfald skal der laves piger, feer, engle i forskellige udgaver hos mig.

Jeg har brugt følgende:

Dies

Karton/papir

Pynt
Enamel dots, Simple and basic gul og hvid

Det var alt for mig for denne gang. Ha' en dejlig dag :-)

Mange glade hilsner
Jytte, DT

Kommentarer

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.