Konfirmation 2022 med fokus på indpakning

 

Jeg har i dagens blogindlæg haft fokus på konfirmation, tiden nærmer sig jo med hastige skridt og ved at mange af de unge ønsker sig penge. Gik i tænkeboks og faldt over kuvertæsken, og i kombination med By Lenes tegnebog gik jeg i gang med at "ombygge" æsken.

Jeg har i dagens udgave valgt en drengemodel, men med lethed kan man jo også lave en pigeudgave.



Nedenfor ses, hvordan jeg har brugt en Hot foil tekst, som er præget ned i læderpapir. (alm. karton kan også bruges)
Jeg har anvendt gummimåtten og den sorte plade som er tilbehør til sizzix bigshot for at få denne effekt.




Jeg vil på den næste billeder vise, hvordan jeg har modelleret med æsken og tilpasset den til tegnebogen.
Jeg har anvendt helt almindeligt hvid basiskarton.


I låget på æske dien ligger jeg en die fra sættet SBD076 (vindue) og udstandser. 
Du skal som vist også udstanse 4 sidestykker.


2 af sidestykkerne monteres på æsken ( bemærk at jeg har vendt de små flapper ned mod den lukkede flappe).
De 2 øvrige flapper tilpasses og limes sammen så den passer til æskens bredde.



Jeg limer nu de ekstra sidestykker i bunden ca 1 cm fra den stiplede linje ,udmålt ved at ligge tegnebogen i, således glider den ikke helt ned i bunden, for så kan man ikke se den gennem vinduet i æsken.
Nedenfor ses hvordan jeg har brugt SBD003 til at lave en pynteramme både indeni og udenpå æskens vindue. Jeg har blot brugt en cellofan pose som (rude).





Som i kan se på det første billede vil tegnebogen glide fra side til side. Dette løses ved at tage et stykke karton ( brug det stykke som er tilovers fra rammerne du lavede. Tag et stykke snor (ito Yarn) dobbelt.
sæt det fast på bagsiden med et stykke dobbeltklæbende tape.




På ovenstående billeder kan i se, hvordan tegnebogen nu ligger fast både så den ikke glider fra side til side og fordi jeg har lavet en bund med sidestykkerne, er den også centreret i det vindue jeg har lavet.


Jeg har lavet æsken med magnetluk.


Materialer:


Simple and Basic dies:

SBD003 Rektangulære dies med stikninger
SBD076 Rektangulære dies U/mønster
SBD146 Æske med spænde (spændet er brugt til tegnebogen som lukning.
SBD162 Banners
SBD165 Stjerne branches
SBD191 Kuvert æske 

Simple and Basic hot foil dies:

SBH026 Tekster


Design5 dies:

10477 - 2022 die


Øvrige materialer:







Rigtig god fornøjelse og god week-end.

Tak fordi du kiggede med.

Jonna 












Kommentarer