"Firkantede Påskeæg"

I år bliver mine Påskeæg firkantede!

Nu er det altså lige om lidt vi igen kan fejre Påske, med dejlige fridage for rigtig mange.. og forhåbentlig hyggelige sammenkomster og måske forårs-gøremål i hus og have. 

Jeg håber da også at kunne mødes med mine sønner og en enkelt svigerdatter, og nyde at vi alle har fri. Påskeæggene er, efterhånden som drengene er blevet voksne, blevet lidt "alternative" og i år bliver de altså ikke æggeformede. 

Inspireret af en meget dygtig Tysk Scrapper!

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg er temmelig glad for æsker, gaveposer og forskellige "omslag" til de gaver jeg giver. På min vej i Instagrams fristende billedstrøm er jeg stødt på super dygtige  @kreativblogbyclaudi og jeg er meget inspireret af hendes smukke bokse og æsker. Der er også hendes vejledninger og skitser som er udgangspunkt for de to æsker jeg vil dele med Jer i dag. Jeg har justeret målene så de passer til de lækkerier jeg gerne vil bruge som "Påskeæg"


Den grønne æske er egentlig et rammekort, hvor der kan lægges en plade chokolade i, en pose slik, eller måske et par biografbilletter ... mulighederne er mange... I min udgave er der en pose påske-slik og en lille overraskelse nedenunder.


-et par hyggelige kaninører lavet med den nye SBD218, holder indholdet på plads på dekorativ vis. 
Uden om rammen har jeg bare lavet et omslag med overlap, holdt sammen med et pyntet bælte. Hertil har jeg brugt det flotte ovale tag SBD200 med tilhørende Ad-ons SBD223 i vellum.
 De fine tynde blade fra Simply Graphic SG-TC126 er stemplet på  med Versamark og embosset med lidt kobberglimmer. 
Blomsten er også fra Simply Graphic SG-183
Æggene er fra Alexandra Renke; Easter Egg Frames D-AR-0s0021



Dots Florilèges Design - Dots - Saison.




I smukke gule og gyldne nuancer har jeg gemt en æske med lækre chokolader. 
Den anden æske jeg vil dele, er en anden måde at lave rammekort på. Det giver mulighed for at pakke lidt større æsker ind som jeg har gjort her med det gule "Påskeæg".


Denne boks består af fire "kanaler", to sider med lige afslutning og to gavle med skrå afslutning. De samles og limes til sidst fast på en "løs bund"



Jeg har tilpasset målene så "Rammen" slutter forholdsvis tæt om Chokoladeæsken, der er 2 mm luft rundt om så der er plads til "låg" eller omslag til Chokoladen. På den måde ligger den forholdsvis fast i rammen, men kan stadig sagtens tages ud uden at ødelægge rammen. Er man rigtig "smart" kan man jo printe eller skrive en personlig hilsen i bunden under Chokoladen.


Siderne på rammen har jeg pyntet med den anden mindste fra SBD221 den nye 

Slim Card Single Pierced Bases, de små "hulforstærkere fra Small Tags SBD109, standset ud i lækkert guldglimmer fra Altenew Glitter Cardstock 6x3.




Ovenpå har jeg pyntet som et alm kort, tilpasset størrelsen ved at samle to stykker design ark, de er også fra Alexandra Renke, de hedder Watercolor Flowers Yellow 10.2597 og Stribes Yellow 10.2290

Samlingen er gemt under et stykke revet vellum. Den fine ensfarvede gule hedder Calm Light Yellow Orange 10.2578.



Jeg har igen brugt de søde æg fra Alexandra Renke, suppleret med Eggs with Cracks D-AR-0s0024 og Frame Eggs D-AR-OS0007
, Alfabetet er det fine nye SBD213 MINI Capital Letters fra SAB februar lanceringen. Gul snor og lidt guldperler til at give snoren lidt tyngde.


Det var mit bud på årets Påskehilsen, som også kan bruges til mange andre anledninger alt efter hvad du finder på at pynte med og gemme i æskerne. 


Jeg håber du har fået lidt ideer og måske fået lyst til lidt påskehygge i scraphulen.



Med ønsket om en skøn Påske til Jer allesammen!
Helene... 🌷


Til slut får I her et kig i mit skitsehæfte, med mål og arbejdstegninger til begge æsker.




Gul rammebox
   
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer