Samme dies på flere måder

 Jeg forelskede mig straks i de nye A7-diesæt og de nye, bladgrene fra Simple and basic - og jeg kan se på de sociale medier, at jeg langt fra er alene om den forelskelse. 

Når jeg køber dies, vil jeg helst kunne se flere muligheder i dem - og det har jeg bestemt fundet i disse. Jeg har kombineret 4 sæt og brugt dem på 3 forskellige måder. Alle kort er monteret på kortbaser i str. 10x7 cm.

Første sæt har jeg brugt min hotfoil-maskine til. Man kan nemlig godt hotfoile med sine helt almindelige dies. Det giver et virkelig fint omrids af dien (det er skærekanten som foiles). Indeni det folierede omrids, har jeg brugt resterne fra udskæringer af de fine outlines-bladgrene. Baggrundspapirene på disse er fundet i mine rester. Den smukke vellum-blondekant gir lige lidt ekstra lækkerhed til et ellers meget enkelt look.


De fine outlines, som jeg brugte resterne af på første sæt, har jeg brugt på andet sæt. Først har jeg skåret den største af rektanglerne i smukt mønsterpapir og derefter har jeg skåret et hul/negativ med "solid-udgaven" af bladgrenen i mønsterpapiret. Bagpå mønsterpapiret har jeg dækket hullet med et stykke lækkert specialpapir fra restekassen. På forsiden har jeg så lagt de fine outlines på plads i hullerne. Jeg har brugt spraylim til at sætte dem fast med, men med lidt tålmodighed kan du også godt bruge flydende lim. 


Det sidste sæt er det mest enkle. Her har jeg igen brugt den største rektangel som base, skåret den mellemste fra sættet med bølgekant i vellum, lagt ovenpå basen - og derpå den lille bladgren i "solid-udgaven". Hurtigt, enkelt og sødt.


Jeg tænker, at de små kort vil være super søde som værtindegave, til buketten eller den lille gave. Mine udgaver her er feminine, men jeg kan sagtens se dem lavet i herreudgaver også. 

Materialer

Papir
Til bladgrene Hunkydory Crafts Mirri card i forskellige farver

Kreaglade hilsner,
Jytte

Kommentarer

  1. Fedt, fedt, fedt!
    Men hvor kunne jeg dog godt tænke mig at vide, hvordan du bruger almindelige dies til hotfoil, uden at de samtidig stanser motivet ud…😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa 😊 Jeg gør præcis, som jeg ville gøre med en hotfoilplate - hele vejen igennem. Eneste forskel er at jeg bruger en die i stedet for en hotfoil plate.

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.